Nový Cayenne - oficiální fotografie a technické údaje
Přesně týden před oficální premiérou na autosalonu v Ženevě, jehož brány budou veřejnosti otevřeny od 4.3. do 14.3. 2010, Porsche zveřejnilo oficiální podobu druhé generace modelu Cayenne. Přinášíme Vám tedy fotogalerii a přehled technických parametrů všech verzí.
Před časem unikla první fotka z Porsche Configurátoru, nyní již známe skutečnou podobu tohoto prodejně velmi úspěšného SUV. Je jasné, že kromě standardních verzí přispěje Porsche do nabídky i novinkou v podobě očekávaného Cayenne S Hybrid. Nová generace se vyznačuje především vyšším výkonem, výrazně nižší spotřebou a hmotností a tím i lepší dynamikou.
Nový Cayenne působí opticky mnohem svalnatějším, ale zároveň kompaktnějším a více dynamickým dojmem než doposud. Oproti předchozí generaci se navíc podařilo shodit bezmála 200 kg na váze a o více než 20% se dokonce podařilo snížit i spotřebu vozu. Je tedy vidět, že Porsche chce sportovního ducha a dynamické parametry u tohoto automobilu zdůraznit co nejvíce, což se myslím docela i povedlo.
Samostatnou kapitolou je dlouho diskutovaná hybridní verze Cayenne, která byla ve formě konceptu poprvé oficiálně prezentována již v září 2007 na autosalonu ve Frakfurtu a nyní se konečně dočkala také sériové výroby. Její 3-litrový motor původem od Audi je kombinován s elektromotorem o výkonu 33 kW (47 koní). Se samotným elektromotorem lze jet až do rychlosti 60 km/h, jde tedy o plnohodnotný hybridní pohon, narozdíl od nedávno představené 911 GT3 R Hybrid, u které elektromotory poskytovaly prakticky jen krátkodobou, avšak velice účinnou pomocnou hnací sílu užitečnou například při akceleraci nebo pro snížení spotřeby.
Jak již bylo řečeno, poprvé se nový Cayenne ukáže světu v březnu na autosalonu v Ženevě, prodej pak bude zahájen 8. května. Velká poptávka se tradičně očekává na americkém trhu, kam putuje velká část produkce vozů Porsche.
Cayenne | Cayenne S | Cayenne Turbo | Cayenne Diesel | Cayenne S Hybrid | |
---|---|---|---|---|---|
Typ motoru | vidlicový 6-válec | vidlicový 8-válec | vidlicový 8-válec | vidlicový 6-válec | vidlicový 6-válec a elektromotor |
Obsah válců | 3598 | 4806 | 4806 | 2967 | 2995 |
Výkon |
220 kW (300 HP) při 6300 ot./min. |
294 kW (400 HP) při 6500 ot./min. |
368 kW (500 HP) při 6000 ot./min. |
176 kW (240 HP) při 4000 ot./min. |
245 kW (330 HP) při 3000 - 5250 ot./min. |
Točivý moment |
400 Nm při 3000 ot./min. |
500 Nm při 3500 ot./min. |
700 Nm při 2250 - 4500 ot./min. |
550 Nm při 2000 - 2250 ot./min. |
440 Nm při 3000 - 5250 ot./min. |
Kompresní poměr | 11,7:1 | 12,5:1 | 10,5:1 | 16,8:1 | 10,5:1 |
Maximální rychlost | 230 km/h | 258 km/h | 278 km/h | 218 km/h | 242 km/h |
Zrychlení (0-100 km/h) | 7,5 s | 5,9 s | 4,7 s | 7,8 s | 6,5 s |
Hmotnost | 1995 kg | 2065 kg | 2170 kg | 2100 kg | 2240 kg |
Průměrná spotřeba | 11,2 l/100 km | 10,5 l/100 km | 11,5 l/100 km | 7,4 l/100 km | 8,2 l/100 km |
Základní cena | 55 431 euro | 72 686 euro | 115 526 euro | 59 596 euro | 78 636 euro |
Celá fotogalerie Tapety na plochu Videa