HR Mission 400 Plus
Německý tuner H&R společně s Jürgen Alzen Motosport zbrojí proti Bugatti Veyron, které je nejrychlejším sériově vyráběným autem na světě. Veyronu, který má 1001 koní, bylo neoficiálně naměřena rychlost 407,7 km/h a firma H&R se tento rekord pokusí překonat. Jejich zbraň nese název Mission 400 Plus a je to vlastně vyšperkované Porsche 997 Turbo. Nápad zrealizovat projekt Mission 400 Plus se zrodil v srpnu tohoto roku a mohli jste ho vidět v Essenu na Motor Show.
Pro auto, které bylo vybráno k prolomení magické hranice 400 km/h jsou podstatné mimo jiné i příznivé aerodynamické vlastnosti. První věc, která se musela vyřešit byla snížit koeficient odporu vzduchu. Proto se Jürgen Alzen rozhodl snížit střechu o celých 75 milimetrů, zároveň tak byly také A-sloupky nakloněny o 5,5 stupně dozadu. Zadní část karosérie byla, také kompletně předělána, včetně přítlačného křídla. Nová je i maska, které byly integrovány spoilery pro lepší přítlak na přední nápravu. Úpravy jako jsou snížení podvozku, silnější stabilizátory, lepší tlumiče, jsou samozřejmostí.
Pro snížení celkové hmotnosti dostal vůz pořádnou porci karbonových dílů. Vše nepotřebné z interiéru vozu bylo odstraněno. Kokpit vozu prodělal také razantní změny. Dostal bezpečnostní klec a závodní skořepinové sedačky Recaro pro zvýšení bezpečí posádky vozu.
Největší změny ale prodělal motor, který byl kompletně předělán. Obsah šestiválcového boxeru se převrtal z 3.6 na 3.8 litrů, a dostal precizně vyrobené hlavy válců s většími ventily, ostrou vačkovou hřídel, mezichladiče plnícího vzduchu, lepší sání, sportovní katalyzátory, nové výfukové potrubí, dvojici velkých turbodmychadel s plnícím tlakem 1,5 baru, novou řídící jednotku a jiné.
Pomocí těchto úprav je motor schopen vyvinout výkon 1 054 koní (775 kW) při 7 700 ot./m. a maximální točivý moment 1 030 Nm při 5 800 ot./m mluví za vše. I přes tyto rapidní změny motor splňuje přísnou emisní normu Euro IV.
Aby vůz přenesl výkon 1 054 koni na všechna čtyři kola, musela být také upravena kliková hřídel, spojka, převodovka a diferenciál. Trakci vozu si vzala na starost nová 18ti palcová kola, která byla obuta do speciálních pneumatik, které vydrží i vysoké rychlosti.
Pokus o překonání magické hranice 400 km/h se uskuteční v první polovině roku 2007 v italském Nardu. Vůz nebude řídit nikdo jiný než jeho tvůrce a závodník v jedné osobě Jürgen Alzen, který má bohaté zkušenosti ze závodů FIA GT nebo Le Mans.