Ohlédnutí do minulosti - Rinspeed R39
Dokážete si představit, jak by asi vyypadal kříženec Porsche 911 s modelem 928? Někdo si řekne, že by to byl pěkný paskvil, ale věřte nebo ne, v roce 1983 něco podobného vytvořil v té době prakticky začínající tuningový specialista Rinspeed a nedopadlo to zas tak špatně.
Záměrem švýcarské tuningové společnosti bylo v podstatě vytvořit speciální provedení modelu 911 Turbo v otevřené verzi kabriolet. Důvodem k takovému kroku bylo to, že tovární Turbo bylo tehdy k dispozici pouze ve verzi Coupé. Rinspeed tedy vzal šasi ze sériové 911 kabrio a vyztužil ho tak, aby mohlo být dostatečně bezpečné i při použití výkonného přeplňovaného motoru. Karosérie byla samozřejmě upravena o různé stylistické tuningové doplňky, avšak to, čím se od klasických 911 odlišovala nejvíce byla přední část vozu. Ta byla zcela předělaná do stylu luxusního modelu 928 včetně kulatých výklopných světlometů. Do stylu 928 byla přepracovaná také celá zadní část kromě přítlačného křídla, které pocházelo z továrního Turba.
Přední nárazník spolu s bočními prahy jsou originál díly od Rinspeedu a zákazník si mohl zvolit, zda chce tyto součásti z kevlaru nebo z karbonu.
Takové zkřížení typů 911 a 928 vyústilo i v účelové označení vozu. Model byl nejprve pojmenován Rinspeed 939, což bylo odvozeno z výpočtu 911 + (9)28 = 939. Model byl ale poté přejmenován na Rinspeed R39, protože na označení 939 již vlastnila práva automobilka Porsche a Rinspeed jej tedy nemohl dále používat.
Interiér vozu byl prakticky plně přizpůsoben individuálním představám zákazníka. Většina modelů R39 byla vybavena sportovními sedadly od firmy Recaro nebo König a kompletně vyvedena v kůži. Samozřejmostí byla instalace high-endového hi-fi systému, například sestava Clarion G80 nebo Pioneer Centrate.
Automobil byl poháněn přeplňovaným 3,3-litrovým 6-válcem Porsche s protilehlými písty o výkonu 300 koní, který zůstal Rinspeedem prakticky nedotčen. Vzhledem k tomu, že namísto původních kovových součástí bylo použito mnoho dílů z plastu, byl vůz oproti sériovému Turbu o mnoho lehčí, některé zdroje dokonce uvádí, že až o 400 kg. To mělo za následek lepší akceleraci z nuly na stovku, kterou vůz zvládal za 4,8 sekund. Zvedla se samozřejmě i maximální rychlost, a to na 275 km/h.
Úplně první prototyp s názvem Rinspeed 939 byl představen na autosalonu v Ženevě v roce 1983. Do výroby šel pak automobil jen s drobnými kosmetickými změnami oproti prvnímu konceptu, které spočávali především v rozdílném umístění otvorů pro přívod vzduchu do chladiče motoru nebo trochu jinak tvarovanými nárazníky.