Okřídlené Porsche od Hamanna

Na výstavě Geneva motor show 2003 byla představena modifikace Porsche 911 GT od německého úpravce Hamann pod názvem "Hamann Sant Diego Express".

okridlene_porsche_06_ep.jpg (800x600) - 56 KB

Asi největší zásah do exteriéru, který poutá největší pozornost, je otevírání bočních dveří, které je originálně řešeno vyklápěním nahoru. Díky plynovým vzpěrám tyto dveře nadzvednout není opravdu žádná námaha vše funguje lehce a snadno. Další charakteristickým rysem tohoto vozu je jeho speciální metalická barva, která mění své odstíny v závislosti na intenzitě slunečního záření.

okridlene_porsche_01_ep.jpg (600x400) - 44 KB

Sportovní výraz přední části vozu zvýrazňuje modifikovaný přední nárazník s velkými nasávacími otvory. Umožňuje dostatečně ochlazovat přední brzdový systém. Díky nástavbě nárazníku v podobě spoileru Hamman Competition se ve vysokých rychlostech stává vůz lépe ovladatelný a celkově stabilnější. Dalším doplňkem, který byste mohli spatřit na přední části, jsou plastové rámečky okolo předních reflektorů. Rozdělují tak velké kapkovité oči vozu na menší části. Což se mi osobně moc nelíbí, ale to je věc názoru. Po stranách vozu jsou nové boční prahy, díky tomu se auto zdá být nízko nad zemí.

okridlene_porsche_03_ep.jpg (400x600) - 36 KB

Úpravám neunikla ani střecha pokrytá karbonem, na které je připevněn střešní spoiler se vzduchovým nádechem procházejícím až nad zadní okno. Mohutné přítlačné křídlo na zádi bylo rozšířeno postraními lapači vzduchu a osazeno stavitelnou vrchní částí s proměnlivým zdvihem. Diky tomu Porsche i ve vysokých rychlostech sedí jak přibité. Na standardní zadní nárazník je připevněn trojdílný difuzor, který je odvozen z ryze závodních verzí. Do nárazníku padnou jako ulité čtyři výfukové koncovky z nerezu.

Pilotova kabina je vybavena převážně odlehčenými funkčními prvky a jako materiál jsou použity karbon a hliník.

okridlene_porsche_02_ep.jpg (600x400) - 37 KB

Co by to bylo za tuning bez pořádných kol. Hamann se postaral o více-dílná kola z lehké slitiny. Na přední nápravě najdeme 9Jx19 s 235/35 ZR 19 a na zadní o „trošku“ širší 3Jx19 s 315/25 ZR 19. Právě proto musel úpravce poupravit i samotný podvozek. Nese samozřejmě označení Hamann a má volitelně nastavitelnou světlost a tuhost, doplněn ještě o speciální silentbloky. Z nabídky kol si lze vybrat jeden ze dvou používaných designů, bui klasické a populární pětipaprsková PG3 s límcem, nebo vícepaprsková kola Annivesary.

okridlene_porsche_04_ep.jpg (800x600) - 45 KB

Pod kapotou je motor vyladěný na 412 koní (303 kW). Tuning tohoto motoru zahrnuje takové položky, jako jsou kované pisty, upravený blok motoru, čtveřice ostrých vaček, speciálně upravený přívod vzduchu a nerezové výfukové potrubí s kovým katalyzátorem.

Už jen zbývá dodat že ručička tachometru toho to vozu se vyšplhá na 200 km/h za necelých 14 sekund. A po chvíli se zastaví na hodnotě 305 km/h a na tudle krásku si budete muset trochu déle šetřit. Nebo máte v peněžence 239 tisíc Eur?


Freedom

Registrace Přihlášení
Jméno:
Předmět:
Tělo zprávy

 Barva písma:  Velikost písma: zavřít značky

Ověřovací kód:
Zapište kód pozpátku! (poslední znak jako první). Je citlivý na malá a velká písmena.