Tramvaj 14T v ostrém provozu

porsche_tramvaj_t14_ep_01.jpg (400x300) - 17 KB

Obyvatelé Prahy mohou již po městě cestovat novou tramvají 14T z plzeňské Škody. Jak jsme vás již na začátku vzniku našeho portálu informovali, na designu tramvaje se podílela designérská kancelář Porsche Design.

Škoda 14T je pětičlánková částečně nízkopodlažní tramvaj se třemi dvounápravovými podvozky, vybavená různými automatizačními prvky a tou nejmodernější technikou. Je vybavena například softwarem, který porsche_tramvaj_t14_ep_02.jpg (400x468) - 23 KB automaticky reguluje rychlost v zatáčkách a znemožňuje tak projetí nadměrnou rychlostí všude, kde je na trati nějaké omezení. Vnitřek tramvaje sleduje kamerový systém a řidič tak má na dvou monitorech přehled o dění uvnitř vozu. Venkovní kamery jsou natočeny stejným směrem jako zpětná zrcátka.

Novou tramvaj testoval Dopravní podnik Praha (DPP) v provozu od prosince loňského roku a to nejprve bez cestujících, posléze i s cestujícími. DPP zatím vlastní dva kusy 14T. První tramvaj jezdí na lince číslo 3 mezi Modřany a Lehovcem a druhou používá ke školení řidičů, protože pro řízení 14T je potřeba zvláštní řidičské oprávnění.

Do konce roku 2007 má plzeňská Škoda dodat celkem 20 kusů nových tramvají 14T. Tramvaj je částečně nízkopodlažní a je dlouhá 31 metrů a široká 2,46 metru. Vozidlo je jednosměrné a její rychlost je omezena na 60 km/h. Do vozidla se celkem vejde 279 cestujících, z toho 69 cestujících může sedět.


G.A.S