918 Spyder - Nový hybridní prototyp
Nový hybridní koncept Porsche 918 Spyder je velkým překvapením Ženevského autosalonu, který šokuje zejména udávanými hodnotami výkonu a spotřeby. Vůz totiž disponuje výkonem přes 700 koní, přičemž průměrná spotřeba činí neuvěřitelné 3 litry benzínu na sto kilometrů. S tímto supersportem je spojována bohatá historie značky Porsche, ale také její budoucnost.
Porsche s tímto automobilem pokračuje ve svém ekologickém programu a navazuje na model 911 GT3 R Hybrid a také hybridní Cayenne, jejichž světová premiéra se odehrává taktéž na autosalonu v Ženevě. Je jasné, že éra luxusních supersportů s velkou spotřebou paliva se pomalu blíží ke svému konci a na řadě jsou ekologicky šetrná auta, což je určitě ten správný směr kupředu. Tím spíš když onen ekologický vůz svými vlastnostmi překonává dokonce i Carreru GT.
918 Spyder pohání uprostřed uložený vidlicový 8-válec o objemu 3,4 litrů, který lze roztočit až na 9200 otáček za minutu. Jeho výkon činí rovných 500 koní (368 kW). Pokud k tomu ale připočteme ještě tři elektromotory uložené na obou nápravách, které dávají dohromady 218 koní (160 kW), vychází nám výsledný výkon celkem 718 koní (528 kW). Díky těmto hodnotám auto dokáže zrychlit z klidu na stovku za 3,2 sekund a unánět maximální rychlostí 318 km/h.
Výkon ze zážehového motoru je přenášen přes 7-rychlostní převodovkou PDK na zadní kola, přičemž většina elektrické energie je směřována přes pevný převod. Vůz disponuje kapalinou chlazenými lithium-iontovými akumulátory umístěnými v zadní části vozu. Jejich dobíjení probíhá buď rekuperací při brzdění vozu, nebo jednoduše doma z elektrické zásuvky.
Porsche 918 Spyder může pracovat v jednom ze čtyř jízdních režimů:
E-Drive je nejvíce ekologický režim s nulovou spotřebou paliva pro provoz při použití samotných elektromotorů s dojezdem až 25 km. V režimu Hybrid vůz používá jak elektromotorů tak i spalovacího motoru v závislosti na jízdních podmínkách s důrazem na optimální výkon při co nejnižší spotřebě.
V režimu Sport Hybrid se vyvužívá obou pohonných systémů, avšak s důrazem na maximální výkon. Většina výkonu jde tedy na zadní kola. Poslední variantou je Race Hybrid, která je zaměřena na čistý výkon s nejvyšší úrovní jízdní dynamiky ve vysokých rychlostech. Tento reržim je určen primárně na okruhové řádění nebo na závody.
Základem vozu je monokok z uhlíkových vláken při použití hořčíku a hliníku, díky tomu váží automobil i s akumulátory necelých 1490 kg.
Dá se říct, že 918 Spyder je jakýsi prototyp silniční verze závodního speciálu RS Spyder a někomu může připomínat supersport Carreru GT, avšak jeho odkaz směřuje především 40 let nazpátek mezi klasické závodní legendy jako například model 917. Je ale především vizí budoucnosti závodních i sériových vozů Porsche.