Sraz Klubu sportovních aut - host Walter Röhrl

sraz_ksa_10_06_09_walter_rohrl_01.jpg (604x402) - 64 KB

Byla středa 10. června 7:00 a já stál se svým tátou v Praze na Černém Mostě a vyhlíželi jsme kluky z Půjčovny Legend, kdy nám přivezou na 24h červené Porsche 996 Carrera 4 Cabrio. Jistě vás teď napadá proč zrovna středa a proč Půjčovna Legend. Tato půjčovna totiž u mě obstála kvalitou servisu a samozřejmě i cenou (10 900,- Kč s DPH) oproti konkurenci jako je třeba Dream Cars, se kterým se nedalo při vyjednávání půjčovného dohodnout na tom, co dříve slibovali. A toto datum proto, že se na Masarykově okruhu v Brně uskutečnil další sraz členů KSA. Od hlavního pořadatele a zakladatele KSA v jedné osobě jsem dostal nařízeno, že pokud chci přijet na tento sraz, tak musím přijet v Porsche. A já si tento sraz nechtěl nechat ujít, takže jsem spojil dárek k 50. narozeninám pro svého táty s tímto srazem. sraz_ksa_10_06_09_walter_rohrl_04.jpg (604x453) - 81 KB

Přece se nemůžu setkat s panem Waltrem Röhlem a nepřijet v Porsche. Co by si to pak o celém Butzi.cz asi tak pomyslel. Jako host na tento sraz byl pozván právě Walter Röhrl. Dvojnásobný mistr světa z let 1980 a 1982 a mistr Evropy 1974. Když se koncem roku 2000 ve Francii volil rallye jezdec století, tak všem konkurentů vypálil rybník. Svou aktivní karierů ukončil v roce 1987 na Rally Akropolis, kde také ochutnal své první vítězství. Dnes se pan Walter Röhrl věnuje stále motorismu a dělá již několik let hlavního testovacího jezdce Porsche AG a pomáhá vytvářet skvosty jako Carrera GT nebo GT2 k úplné dokonalosti.

sraz_ksa_10_06_09_walter_rohrl_03.jpg (604x402) - 94 KB

Bohužel nebo spíše bohudík celý den na okruhu střídavě pršelo. Podle slov pana Waltra „Tyto podmínky (déšť / mokro) jezdcům dají mnohem víc než celodenní ježdění na suchu. Každý by si měl tyto podmínky vyzkoušet. I auta, které měli pneu typu (Michel Cup, Pirelli Corsa, Toyo 888) mohou vyjet v takovém počasí, ale musejí si umět regulovat rychlost hlavně na rovinkách. Když prší, musí se na rovinkách jezdit pomaleji, protože od určité rychlosti pneumatiky nedokážou odvádět vodu a když přijde ten moment aquaplaningu tak už je pozdě. Jezdecká chyba lidí není ta, že nezvládnou situaci při nehodě, když nastal aquaplaning ale to, že se k aquaplaningu vůbec dostali. Na rovinkách se má jezdit takovou rychlostí dokud cítíme, že pneumatiky vodu stale odvádí. Když nastane aquaplaning, neexistuje člověk na světě, který by dokázal auto srovnat.“

sraz_ksa_10_06_09_walter_rohrl_02.jpg (604x402) - 93 KB

Účastníci srazu měli možnost čerpat z ohromných zkušeností, o které se pan Walter Röhrl se všemi podělil. S některými majiteli aut pan Walter usedl za volant jejich auta a ukazoval jim kde, až jsou hranice bezpečné jízdy s jejich vozem. Každý kdo měl tuto příležitost nevěřícně kroutil hlavou nad jezdeckými schopnostmi pan Waltra Röhrla.

Po skončení akce následovala autogramiáda kde se pan Röhrl podepisoval nejen na fotografie a čepice ale i do interiérů vozů. Panu Waltrovi Röhrlovi se celkově průběh akce moc líbil a byl překvapen jezdeckou úrovní většiny členů KSA. A těší se na další společnou akci s Klubem sportovních aut.


G.A.S