Sraz Klubu sportovních aut - host Walter Röhrl
Byla středa 10. června 7:00 a já stál se svým tátou v Praze na Černém Mostě a vyhlíželi jsme kluky z Půjčovny Legend, kdy nám přivezou na 24h červené Porsche 996 Carrera 4 Cabrio. Jistě vás teď napadá proč zrovna středa a proč Půjčovna Legend. Tato půjčovna totiž u mě obstála kvalitou servisu a samozřejmě i cenou (10 900,- Kč s DPH) oproti konkurenci jako je třeba Dream Cars, se kterým se nedalo při vyjednávání půjčovného dohodnout na tom, co dříve slibovali. A toto datum proto, že se na Masarykově okruhu v Brně uskutečnil další sraz členů KSA. Od hlavního pořadatele a zakladatele KSA v jedné osobě jsem dostal nařízeno, že pokud chci přijet na tento sraz, tak musím přijet v Porsche. A já si tento sraz nechtěl nechat ujít, takže jsem spojil dárek k 50. narozeninám pro svého táty s tímto srazem.
Přece se nemůžu setkat s panem Waltrem Röhlem a nepřijet v Porsche. Co by si to pak o celém Butzi.cz asi tak pomyslel. Jako host na tento sraz byl pozván právě Walter Röhrl. Dvojnásobný mistr světa z let 1980 a 1982 a mistr Evropy 1974. Když se koncem roku 2000 ve Francii volil rallye jezdec století, tak všem konkurentů vypálil rybník. Svou aktivní karierů ukončil v roce 1987 na Rally Akropolis, kde také ochutnal své první vítězství. Dnes se pan Walter Röhrl věnuje stále motorismu a dělá již několik let hlavního testovacího jezdce Porsche AG a pomáhá vytvářet skvosty jako Carrera GT nebo GT2 k úplné dokonalosti.
Bohužel nebo spíše bohudík celý den na okruhu střídavě pršelo. Podle slov pana Waltra „Tyto podmínky (déšť / mokro) jezdcům dají mnohem víc než celodenní ježdění na suchu. Každý by si měl tyto podmínky vyzkoušet. I auta, které měli pneu typu (Michel Cup, Pirelli Corsa, Toyo 888) mohou vyjet v takovém počasí, ale musejí si umět regulovat rychlost hlavně na rovinkách. Když prší, musí se na rovinkách jezdit pomaleji, protože od určité rychlosti pneumatiky nedokážou odvádět vodu a když přijde ten moment aquaplaningu tak už je pozdě. Jezdecká chyba lidí není ta, že nezvládnou situaci při nehodě, když nastal aquaplaning ale to, že se k aquaplaningu vůbec dostali. Na rovinkách se má jezdit takovou rychlostí dokud cítíme, že pneumatiky vodu stale odvádí. Když nastane aquaplaning, neexistuje člověk na světě, který by dokázal auto srovnat.“
Účastníci srazu měli možnost čerpat z ohromných zkušeností, o které se pan Walter Röhrl se všemi podělil. S některými majiteli aut pan Walter usedl za volant jejich auta a ukazoval jim kde, až jsou hranice bezpečné jízdy s jejich vozem. Každý kdo měl tuto příležitost nevěřícně kroutil hlavou nad jezdeckými schopnostmi pan Waltra Röhrla.
Po skončení akce následovala autogramiáda kde se pan Röhrl podepisoval nejen na fotografie a čepice ale i do interiérů vozů. Panu Waltrovi Röhrlovi se celkově průběh akce moc líbil a byl překvapen jezdeckou úrovní většiny členů KSA. A těší se na další společnou akci s Klubem sportovních aut.