'62 804 F1
Porsche vyrobilo svůj první opravdový vůz F1, označený 804. Plochý osmiválec byl zkonstruován tak, aby vyhovoval novým pravidlům o motorech F1 o zdvihovém objemu 1,5 l, které vstoupili v platnost v sezóně 1961. Porsche lpělo na chlazení vzduchem - prostřednictvím ventilátoru umístěného uprostřed. Vítězství se automobil dočkal ve velké ceně Francie v Rouenu v roce 1962, kdy ho pilotoval Dan Gurney. To bylo také jediné vítězství tohoto vozu.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 8-válec boxer |
obsah válců: | 999 ccm |
výkon: | 136 kW (185 HP) při 9200 ot./min. |
točivý moment: | 153 Nm při 7450 ot./min. |
palivový systém: | dva Weberovy karburatory |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové |
pneumatiky: | přední: 5.00-15 R zadní: 6.50-15 R |
statistiky | |
max. rychlost: | 270 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 461 kg |
délka: | 999 mm |
šířka: | 999 mm |
výška: | 750 mm |
zavěšení kol: | 999 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | přímo řazená |
počet převodových stupňů: | 5 |