'85 959 "Paris-Dakar"
Na Frankfurtském autosalonu se v roce 1983 objevil model 959 skupiny B. V roce 1986 bylo několik vozů 959 nasazeno do náročného závodu Rallye Paříž-Dakar, kde dva tyto vozy pod vedením René Metgem a Jackym Ickxem dojely na prvních dvou místech. Kerosérie vycházela z modelu 911, ale měla lepší aerodynamiku. Vůz dostal zcela nový vodou chlazený motor přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Model 959 byl bezpochyby nejlepším supersportem na konci 80. let.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer s 2 turby |
obsah válců: | 999 ccm |
výkon: | 294 kW (400 HP) při 6000 ot./min. |
palivový systém: | elektronické vstřikování paliva |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | všech kol |
brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
statistiky | |
max. rychlost: | 210 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 3.7 s |
zrychlení (0-160 km/h): | 8.3 s |
zrychlení (0-200 km/h): | 12.7 s |
rozměry | |
hmotnost: | 999 kg |
délka: | 999 mm |
šířka: | 999 mm |
výška: | 999 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 6 |