'98 911 GT1 Evolution (996)
Závodní speciál GT1, určený především pro závody v Le Mans, se v roce 1998 podrobil dalším, zatím posledním úpravám. Sériový model 911 již připomíná jen vzdáleně. Použitím kompozitových materiálů se podařilo snížit hmotnost na 950 kg. Vůz je také o něco širší a nižší čímž se zlepšila jeho aerodynamika. Pro vítězství v Le Mans si dojela posádka Yannick Dalmas, Pedro Lamy a Allan McNish. U tohoto vozu byl také poprvé použit podvozek z karbonových vláken.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer s 2 turby |
obsah válců: | 999 ccm |
výkon: | 447 kW (600 HP) při 7000 ot./min. |
točivý moment: | 630 Nm při 4250 ot./min. |
max. otáčky: | 999 ot./min. |
kompresní poměr: | 9 : 1 |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové, křížem vrtané |
kola: | přední - 279 x 457 mm zadní - 330 x 457 mm |
pneumatiky: | přední - 27 / 65 ZR 18 zadní - 30 / 70 ZR 18 |
statistiky | |
max. rychlost: | 325 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 3.4 s |
rozměry | |
hmotnost: | 950 kg |
délka: | 999 mm |
šířka: | 999 mm |
výška: | 999 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 6 |
celkový převod: | 3.44 |