'98 911 GT1 Evolution (996)

98_911_gt1_evo.jpg (343x190) - 15 KB

Závodní speciál GT1, určený především pro závody v Le Mans, se v roce 1998 podrobil dalším, zatím posledním úpravám. Sériový model 911 již připomíná jen vzdáleně. Použitím kompozitových materiálů se podařilo snížit hmotnost na 950 kg. Vůz je také o něco širší a nižší čímž se zlepšila jeho aerodynamika. Pro vítězství v Le Mans si dojela posádka Yannick Dalmas, Pedro Lamy a Allan McNish. U tohoto vozu byl také poprvé použit podvozek z karbonových vláken.

Fotogalerie

98_911_gt1_evo_01.jpg (640x480) - 59 KB 98_911_gt1_evo_02.jpg (640x480) - 35 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer s 2 turby
obsah válců: 999 ccm
výkon: 447 kW (600 HP) při 7000 ot./min.
točivý moment: 630 Nm při 4250 ot./min.
max. otáčky: 999 ot./min.
kompresní poměr: 9 : 1

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, křížem vrtané
kola: přední - 279 x 457 mm
zadní - 330 x 457 mm
pneumatiky: přední - 27 / 65 ZR 18
zadní - 30 / 70 ZR 18

statistiky

max. rychlost: 325 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 3.4 s

rozměry

hmotnost: 950 kg
délka: 999 mm
šířka: 999 mm
výška: 999 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 6
celkový převod: 3.44