'10 911 GT3 R Hybrid

10_911_gt3_r_hybrid_(997).jpg (343x190) - 22 KB

Novinkou Ženevského autosalonu na jaře 2010 byla hybridní závodní 911 GT3 R. Automobil má vzadu uložený 6-válec boxer o výkonu 353 kW (480 koní) a vpředu navíc dva elektromotory, každý o výkonu 60 kW (82 koní) pohánějící přední kola. Princip tohoto pohonu spočívá především v použití setrvačníku, který vyrábí elektřinu namísto klasických akumulátorů. Setrvačník je umístěn vedle řidiče a je krátkodobým zdrojem elektřiny pro oba přední elektromotory. Při brzdění se z obou elektromotorů stanou generátory roztáčející setrvačník. Ten pak začne nashromážděnou mechanickou energii přeměňovat na 120 kW (164 koní) elektrické energie pro pohon předních kol. Tuto doplňkovou energii lze využít například při akceleraci nebo také pro celkovou úsporu paliva.

Fotogalerie

10_911_gt3_r_hybrid_(997)_01.jpg (800x600) - 88 KB 10_911_gt3_r_hybrid_(997)_02.jpg (800x600) - 96 KB 10_911_gt3_r_hybrid_(997)_04.jpg (800x600) - 91 KB 10_911_gt3_r_hybrid_(997)_03.jpg (800x600) - 74 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer a dva elektromotory
obsah válců: 999 ccm
výkon: 358 KW (480 HP)

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové vnitřně chlazené vzduchem

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 6