'67 911 R 2.0 Coupe
V roce 1967 byla vypuštěna série 19 kusů modelu 911 R s motorem o výkonu 210 koní, který byl převzat z úspěšného závodního vozu 906 Carrera 6. Při vývoji 911 R se kladlo důraz hlavně na redukci hmotnosti a byla to vlastně jedna z prvních 911-ek, které ovládali závody vozů GT po dalších 40 let. Díky plastovým dílům a minimální výbavě se podařilo snížit hmotnost až na neuvěřitelných 830 kg. Většina vozů používaly karburátory Weber 46 IDA3C, zatímco některé používali mechanické vstřikování paliva Bosch. Od pohledu se tato 911 odlišovala od stadnardních širšími oblouky kol, menšími nárazníky a kruhovými zadními světly. Svojí rychlost demonstrovala poprvé v roce 1967 v závodě Marathon de la Route na Nürburgringu. Úspěchy se dostavily také v roce 1969 na Tour de France, kde Gerard Larrousse s přehledem zvítězil. Vůz se tehdy prodával za 45 000 Marek.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer |
obsah válců: | 999 ccm |
výkon: | 154 kW (210 HP) při 8000 ot./min. |
točivý moment: | 206 Nm při 6000 ot./min. |
kompresní poměr: | 10.3 : 1 |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
kola: | přední: 381 x 114 zadní: 381 x 114 |
pneumatiky: | přední: 165 HR 15 zadní: 165 HR 15 |
statistiky | |
max. rychlost: | 230 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 6.8 s |
původní cena: | 45 000 DM |
rozměry | |
hmotnost: | 830 kg |
délka: | 999 mm |
šířka: | 999 mm |
výška: | 999 mm |
zavěšení kol: | 999 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 5 |
převodové poměry: | 1 - 3.09 2 - 1,89 3 - 1,32 4 - 1,04 5 - 0,79 |
celkový převod: | 4.43 |