'67 911 R 2.0 Coupe

67_911_r_coupe.jpg (343x188) - 16 KB

V roce 1967 byla vypuštěna série 19 kusů modelu 911 R s motorem o výkonu 210 koní, který byl převzat z úspěšného závodního vozu 906 Carrera 6. Při vývoji 911 R se kladlo důraz hlavně na redukci hmotnosti a byla to vlastně jedna z prvních 911-ek, které ovládali závody vozů GT po dalších 40 let. Díky plastovým dílům a minimální výbavě se podařilo snížit hmotnost až na neuvěřitelných 830 kg. Většina vozů používaly karburátory Weber 46 IDA3C, zatímco některé používali mechanické vstřikování paliva Bosch. Od pohledu se tato 911 odlišovala od stadnardních širšími oblouky kol, menšími nárazníky a kruhovými zadními světly. Svojí rychlost demonstrovala poprvé v roce 1967 v závodě Marathon de la Route na Nürburgringu. Úspěchy se dostavily také v roce 1969 na Tour de France, kde Gerard Larrousse s přehledem zvítězil. Vůz se tehdy prodával za 45 000 Marek.

Fotogalerie

67_911_r_coupe_02.jpg (800x600) - 69 KB 67_911_r_coupe_03.jpg (800x600) - 71 KB 67_911_r_coupe_01.jpg (800x600) - 84 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer
obsah válců: 999 ccm
výkon: 154 kW (210 HP) při 8000 ot./min.
točivý moment: 206 Nm při 6000 ot./min.
kompresní poměr: 10.3 : 1

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem
kola: přední: 381 x 114
zadní: 381 x 114
pneumatiky: přední: 165 HR 15
zadní: 165 HR 15

statistiky

max. rychlost: 230 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 6.8 s
původní cena: 45 000 DM

rozměry

hmotnost: 830 kg
délka: 999 mm
šířka: 999 mm
výška: 999 mm
zavěšení kol: 999 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5
převodové poměry: 1 - 3.09
2 - 1,89
3 - 1,32
4 - 1,04
5 - 0,79
celkový převod: 4.43