'70 917 Langheck Coupe
Jen málo závodních aut dosáhlo takové popularity jako Porsche 917. Bylo nebezpečně rychlé, velmi spolehlivé a vyhrávalo tituly již od začátků svého působení, tedy od roku 1970, kdy model 917 vítězně debutoval na Le Mans. Tyto úspěchy byly pak zopakovány i v dalších letech. Dodnes je Porsche 917 ikonou mezi závodními vozy a jeho jméno vzbuzuje respekt nejen v řadách konkurence, ale i mezi automobilovými fanoušky. Typ 917 Langheck s prodlouženou zádí se ve své době s rychlostí 386 km/h stal nejrychlejším vozem v Le Mans. Vyrobeno bylo pouhých 5 kusů tohoto provedení.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | vzduchem chlazený 12-válec |
obsah válců: | 999 ccm |
výkon: | 441 kW (600 HP) při 8400 ot./min. |
točivý moment: | 549 Nm při 6.500 ot./min. |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové |
pneumatiky: | přední: 4.75/11.30 x 12 zadní: 6.00/13.50 x 17 |
statistiky | |
max. rychlost: | 386 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 800 kg |
délka: | 999 mm |
zavěšení kol: | 999 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 5 |