'10 918 Spyder Concept

10_918_spyder_concept.jpg (343x190) - 18 KB

Na Ženevském autosalonu Porsche odhalilo překvapení ve formě hybridního supersportu 918 Spyder, který je vizí budoucích modelů značky Porsche, ale zároveň odkazuje i na bohatou historii značky. Vůz pohání uprostřed uložený vidlicový 8-válec 3,4 litrů o výkonu 500 koní. K němu ale připočteme ještě tři elektromotory uložené na obou nápravách, které dávají dohromady dalších 218 koní. Výkon ze zážehového motoru je přenášen přes 7-rychlostní převodovkou PDK na zadní kola, přičemž většina elektrické energie je směřována přes pevný převod. Vůz disponuje kapalinou chlazenými lithium-iontovými akumulátory umístěnými v zadní části vozu. Jejich dobíjení probíhá buď rekuperací při brzdění vozu, nebo jednoduše doma z elektrické zásuvky. V plně elektrikckém režimu s nulovou spotřebou paliva lze zajet vzdálenost až 25 km. V dalších režimech se ke slovu dostává také spalovací motor a vůz tak může dosáhnout rychlosti až 320 km/h.

Fotogalerie

10_918_spyder_concept_03.jpg (800x600) - 67 KB 10_918_spyder_concept_01.jpg (800x600) - 70 KB 10_918_spyder_concept_02.jpg (800x600) - 69 KB 10_918_spyder_concept_04.jpg (800x600) - 106 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: vidlicový 8-válec a tři elektromotory
obsah válců: 999 ccm
výkon: 528 kW (718 HP) při 9200 ot./min.

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: všech kol

statistiky

max. rychlost: 320 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 3.2 s
průměrná spotřeba: 3 l / 100 km

rozměry

hmotnost: 999 kg

převodovka

typ převodovky: automatická
počet převodových stupňů: 7