'10 918 Spyder Concept
Na Ženevském autosalonu Porsche odhalilo překvapení ve formě hybridního supersportu 918 Spyder, který je vizí budoucích modelů značky Porsche, ale zároveň odkazuje i na bohatou historii značky. Vůz pohání uprostřed uložený vidlicový 8-válec 3,4 litrů o výkonu 500 koní. K němu ale připočteme ještě tři elektromotory uložené na obou nápravách, které dávají dohromady dalších 218 koní. Výkon ze zážehového motoru je přenášen přes 7-rychlostní převodovkou PDK na zadní kola, přičemž většina elektrické energie je směřována přes pevný převod. Vůz disponuje kapalinou chlazenými lithium-iontovými akumulátory umístěnými v zadní části vozu. Jejich dobíjení probíhá buď rekuperací při brzdění vozu, nebo jednoduše doma z elektrické zásuvky. V plně elektrikckém režimu s nulovou spotřebou paliva lze zajet vzdálenost až 25 km. V dalších režimech se ke slovu dostává také spalovací motor a vůz tak může dosáhnout rychlosti až 320 km/h.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | vidlicový 8-válec a tři elektromotory |
obsah válců: | 999 ccm |
výkon: | 528 kW (718 HP) při 9200 ot./min. |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | uprostřed |
pohon: | všech kol |
statistiky | |
max. rychlost: | 320 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 3.2 s |
průměrná spotřeba: | 3 l / 100 km |
rozměry | |
hmotnost: | 999 kg |
převodovka | |
typ převodovky: | automatická |
počet převodových stupňů: | 7 |