'81 944 GTR "Le Mans"
V roce 1981, kdy Porsche slavilo jubileum 50. let založení firmy (v roce 1931 založil Ferdinand Porsche vlastní konstrukční kancelář ve Stuttgartu), nasazuje Porsche do Le Mans závodní prototyp, který nese označení 924 GTP Le Mans, ve skutečnosti jde však již o nový model 944 GTR Le Mans. Vůz měl nově vyvinutý vodou chlazený 4-válec 2,5l o výkonu 410 koní, který byl později použit v modelech 924 S a 944 Coupe. Motor používal nový systém Bosch Motronic, který optimalizoval jak spotřebu paliva tak i obsah škodlivin ve výfukových plynech. Automobil skončil pod vedením Jurgena Bartha a Waltera Rohrla na celkovém 7. místě, auto si však odneslo cenu pro nejkratší dobu čekání v boxu.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | řadový 4-válec |
obsah válců: | 999 ccm |
výkon: | 301 kW (410 HP) při 6500 ot./min. |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
pneumatiky: | přední: 275/600-16 zadní: 35/625-16 |
statistiky | |
max. rychlost: | 300 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 950 kg |
délka: | 999 mm |
šířka: | 999 mm |
výška: | 999 mm |
zavěšení kol: | 999 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |