'91 989 Coupe
Zvýšení prodejů modelu Porsche 928 v polovině 80. let přiměly vedení Porsche k tomu, aby zvážilo výrobu další velké sportovní řady, tentokrát ale čtydvéřové, jenž měla sloužit jako praktičtější, ale stejně výkonná a vzrušující alternativa k 928 a která měla konkurovat velkým sedanům od Mercedesu nebo BMW. Model 989 měl být prvním sériově vyráběným čtyřdvéřovým vozem Porsche, luxusním sportovním kupé s dostatkem prostoru na zadních sedadlech. Vůz poháněl vodou chlazený vidlicový 8-válec a byl by to tudíž nástupce modelu 928. Projekt byl ale kvůli vysokým vývojovým nákladům a nízkému zájmu zákazníků nakonec zastaven a skončil stejně tak jako všechny předchozí pokusy o 4-dvéřové Porsche. Posloužil však jako základ pro vývoj budoucí řady 996.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | vidlicový 8-válec |
obsah válců: | 999 ccm |
výkon: | 461 kW (620 HP) při 7000 ot./min. |
točivý moment: | 370 Nm při 4000 ot./min. |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové |
statistiky | |
max. rychlost: | 270 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 5.8 s |
rozměry | |
hmotnost: | 999 kg |
zavěšení kol: | 999 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |