'22 Austro Daimler Sascha
Od roku 1906 působil Ferdinand Porsche jako technický ředitel ve firmě Austro-Daimler, kam se dostal díky předchozím úspěchům s automobily Lohner-Porsche. Ve firmě konstruoval především motory pro pohon letadel a lodí, ale zkonstruoval i několik automobilů, ve kterých ukázal, kterým směrem se bude jeho vývoj orientovat. V roce 1921 zde navrhl svojí poslední, ale asi nejvýznamnější konstrukci nazvanou Sascha. Sestrojil ho na popud svého přítele a známého závodního jezdce Alexandra „Saši“ Kolowrata, podle kterého byl automobil pojmenován. V roce 1922 startovali čtyři vozy v závodě Targa Florio v Sicilských horách a každý vůz nesl znak karetního symbolu. Nejrychlejší z vozů Sascha řídil Alfred Neubauer a umístil se z celkových 42 účastníků na 19. místě s průměrnou rychlostí jen o 8km/h nižší, než byl průměr vítěze. Tím se stal hrabě Giulio Masetti s mnohem silnějším 4,5L Mercedesem GP/14. Ve třídě vozů do 1100 ccm však zvítězil s vozem Sascha Fritz Kuhn. Ze čtyř vyrobených vozů se dodnes dochovali dva, z nichž jeden je k vidění ve firemním Porsche muzeu.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | řadový 4-válec |
obsah válců: | 999 ccm |
výkon: | 29 kW (45 HP) při 4500 ot./min. |
max. otáčky: | 999 ot./min. |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu |
pohon: | všech kol |
brzdy: | bubnové |
statistiky | |
max. rychlost: | 144 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 598 kg |
délka: | 999 mm |
zavěšení kol: | 999 mm |