'41 KdF 166 (Schwimmwagen)

41_kdf_166_(schwimmwagen).jpg (343x190) - 19 KB

V roce 1940 se Ferdinand a Ferry Porscheovi sešli s velitelem zbraní SS ohledně výroby obojživelného střeleckého vozu KdF označovaného jako Typ 128 (přezdívaný "Vodník"). Konstrukční kancelář Porsche z tohoto návrhu vyvinula Typ 166 s pohonem všech kol, který měl více než jiné vojenské vozy mimořádné jízdní vlastnosti hlavně v terénu. Automobil měl otevřenou čtyřmístnou karosérii se sklopným lodním šroubem na zádi. Nenavrhnul ji nikdo jiný než Porscheho hlavní designér Erwin Komenda, který má dodnes na tuto myšlenku obojživelného vozu v Německu patent. Ve vodě se vůz mohl pohybovat rychlostí kolem 10 km/h a při vyjíždění z vody byl velmi důležitý připojitelný náhon na přední nápravu, který se osvědčil také při pohybu v blátě a v Africe na poušti. Model KdF 166 se vyráběl od roku 1942 do podzimu 1944 a za tu dobu vzniklo celkem 14276 vozů.

Fotogalerie

41_kdf_166_(schwimmwagen)_02.jpg (800x600) - 107 KB 41_kdf_166_(schwimmwagen)_03.jpg (800x600) - 113 KB 41_kdf_166_(schwimmwagen)_01.jpg (800x600) - 77 KB 41_kdf_166_(schwimmwagen)_04.jpg (800x600) - 113 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 4-válec boxer
obsah válců: 999 ccm
výkon: 18 kW (25 HP) při 3000 ot./min.
kompresní poměr: 5.8 : 1

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
pneumatiky: přední - 5,25 x 16
zadní - 5,25 x 16

statistiky

max. rychlost: 80 km/h
průměrná spotřeba: 9.5 l / 100 km
původní cena: 4667 RM (říšských marek)
dojezd: 520 km

rozměry

hmotnost: 910 kg
délka: 999 mm
šířka: 999 mm
výška: 999 mm
zavěšení kol: 999 mm
palivová nádrž: 50 l

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4
převodové poměry: 1 - 3,6
2 - 2,07
3 - 1,25
4 - 0,8