'41 KdF 166 (Schwimmwagen)
V roce 1940 se Ferdinand a Ferry Porscheovi sešli s velitelem zbraní SS ohledně výroby obojživelného střeleckého vozu KdF označovaného jako Typ 128 (přezdívaný "Vodník"). Konstrukční kancelář Porsche z tohoto návrhu vyvinula Typ 166 s pohonem všech kol, který měl více než jiné vojenské vozy mimořádné jízdní vlastnosti hlavně v terénu. Automobil měl otevřenou čtyřmístnou karosérii se sklopným lodním šroubem na zádi. Nenavrhnul ji nikdo jiný než Porscheho hlavní designér Erwin Komenda, který má dodnes na tuto myšlenku obojživelného vozu v Německu patent. Ve vodě se vůz mohl pohybovat rychlostí kolem 10 km/h a při vyjíždění z vody byl velmi důležitý připojitelný náhon na přední nápravu, který se osvědčil také při pohybu v blátě a v Africe na poušti. Model KdF 166 se vyráběl od roku 1942 do podzimu 1944 a za tu dobu vzniklo celkem 14276 vozů.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 4-válec boxer |
obsah válců: | 999 ccm |
výkon: | 18 kW (25 HP) při 3000 ot./min. |
kompresní poměr: | 5.8 : 1 |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
pneumatiky: | přední - 5,25 x 16 zadní - 5,25 x 16 |
statistiky | |
max. rychlost: | 80 km/h |
průměrná spotřeba: | 9.5 l / 100 km |
původní cena: | 4667 RM (říšských marek) |
dojezd: | 520 km |
rozměry | |
hmotnost: | 910 kg |
délka: | 999 mm |
šířka: | 999 mm |
výška: | 999 mm |
zavěšení kol: | 999 mm |
palivová nádrž: | 50 l |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |
převodové poměry: | 1 - 3,6 2 - 2,07 3 - 1,25 4 - 0,8 |