'01 Lohner-Porsche Mixte

01_lohner_porsche_mixte.jpg (343x190) - 23 KB

Automobil Lohner-Porsche se díky elektromotorům umístěným na nábojích kol stal senzací na výstavě v Paříži v roce 1900. Ferdinand Porsche se s tímto svým prvním velkým projektem stal průkopníkem v oblasti a podobný systém dokonce pak o půl století později použil americký úřad NASA při výrobě vozidla pro pohyb na měsíci. Nevýhodou tohoto pohonu byl ale omezený dojezd vozidla, proto Porsche vymyslel řešení v podobě namontování zážehového motoru, který při jízdě dobíjel akumulátory elektromotorů na předních kolech. Automobil nazval Mixte (smíšený) a představil ho na automobilové výstavě v Paříži v roce 1901. V závodním provedení pak Ferdinand v roce 1902 vyhrál závod do vrchu na Exelbergu. Vůz pak dostal oficiální označení Semper Vivus, neboli "stále živý". Dodnes je tento hybridní pohon používán k pohonu dieselelektrických lokomotiv. Lohner-Porsche byl prvním automobilem s benzino-elektrickým pohonem na světě a Ferdinand Porsche tímto udělal významný milník v historii automobilů.

Fotogalerie

01_lohner_porsche_mixte_01.jpg (800x600) - 93 KB 01_lohner_porsche_mixte_03.jpg (800x600) - 79 KB 01_lohner_porsche_mixte_02.jpg (800x600) - 125 KB 01_lohner_porsche_mixte_04.jpg (800x600) - 94 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: zážehový 1-válec a dva elektromotory
výkon: 5 kW (7 HP)

statistiky

max. rychlost: 58 km/h

rozměry

hmotnost: 999 kg