'01 Lohner-Porsche Mixte
Automobil Lohner-Porsche se díky elektromotorům umístěným na nábojích kol stal senzací na výstavě v Paříži v roce 1900. Ferdinand Porsche se s tímto svým prvním velkým projektem stal průkopníkem v oblasti a podobný systém dokonce pak o půl století později použil americký úřad NASA při výrobě vozidla pro pohyb na měsíci. Nevýhodou tohoto pohonu byl ale omezený dojezd vozidla, proto Porsche vymyslel řešení v podobě namontování zážehového motoru, který při jízdě dobíjel akumulátory elektromotorů na předních kolech. Automobil nazval Mixte (smíšený) a představil ho na automobilové výstavě v Paříži v roce 1901. V závodním provedení pak Ferdinand v roce 1902 vyhrál závod do vrchu na Exelbergu. Vůz pak dostal oficiální označení Semper Vivus, neboli "stále živý". Dodnes je tento hybridní pohon používán k pohonu dieselelektrických lokomotiv. Lohner-Porsche byl prvním automobilem s benzino-elektrickým pohonem na světě a Ferdinand Porsche tímto udělal významný milník v historii automobilů.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | zážehový 1-válec a dva elektromotory |
výkon: | 5 kW (7 HP) |
statistiky | |
max. rychlost: | 58 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 999 kg |