'28 Mercedes-Benz SSK Rennwagen
V roce 1928 působil Ferdinand Porsche posledním rokem jako technický ředitel u firmy Daimler-Benz, která vznikla sloučením společností Daimler Motoren a Benz Cie. V tomto období začal vyvíjet doposud nejúspěšnější vůz společnosti - legendární sportovní vůz Mercedes-Benz SSK. Porsche tak dosáhl vrcholu své kariéry pro tuto firmu a po úspěšných projektech jako Mercedes 680 nebo Mercedes SS vyvinul nejrychlejší silniční vůz tehdejší doby, který konkurenci vyrazil dech. Vyrobeno bylo celkem 36 exemplářů. V roce 2004 byl jeden z těchto vozů na dražbě veteránů v sussexském Godwoodu vydražen v přepočtu za 200 miliónů korun a stal se tak druhým nejdražším veteránem na světě.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | přeplňovaný řadový 6-válec |
obsah válců: | 999 ccm |
výkon: | 216 kW (270 HP) při 3300 ot./min. |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | uprostřed |
brzdy: | bubnové |
pneumatiky: | přední - 6,50 x 20 zadní - 7 x 20 |
statistiky | |
max. rychlost: | 192 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 14.2 s |
průměrná spotřeba: | 23 l / 100 km |
původní cena: | 30 000 RM (říšských marek) |
rozměry | |
hmotnost: | 999 kg |
délka: | 999 mm |
šířka: | 999 mm |
výška: | 999 mm |
zavěšení kol: | 999 mm |
palivová nádrž: | 120 l |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |
převodové poměry: | 1 - 3,16 2 - 1,81 3 - 1,36 4 - 1,00 |