'39 Mercedes-Benz T80

39_mercedes-benz_t80.jpg (343x190) - 14 KB

Jedním z posledních předválečných projektů Porscheho konstrukční kanceláře byl sportovní vůz (nebo spíš monstrum?) označovaný jako Typ 80. Vznikl na podnět závodního jezdce Hanse Stucka, který s tímto vozem chtěl zlomit všechny dosavadní rychlostní rekordy. Původně měl celý vůz vyvinout Daimler-Benz, avšak raději vsadili na Porscheho technické dovednosti a návrh vozu svěřili jemu s tím, že se použije nově vyvinutý letecký motor od Daimlera. Pro Porscheho byl pozemní rychlostní rekord samozřejmě velkou výzvou a oficiálně byl projekt schválen také Hitlerem, který v něm viděl velkou propagandu technologické vyspělosti Německa. Automobil byl téměř 8,5 metrů dlouhý, měl tři nápravy, z toho dvě hnací, motor o objemu 44500 ccm a výkon přes 3000 koní. Celá konstrukce byla schovaná v aerodynamicky tvarované karosérii z velmi tenkého plechu. Zajímavostí je neuvěřitelně nízká hodnota součinitele odporu vzduchu Cx=018. Ačkoli bylo auto prakticky hotové, začínající druhá světová válka celý projekt ukončila a ke slovu se místo sporťáků dostaly tanky a dělostřelecké tahače. V dnešní době se prototyp T 80 nachází v muzeu Mercedesu ve Stuttgartu.

Fotogalerie

39_mercedes-benz_t80_04.jpg (800x600) - 133 KB 39_mercedes-benz_t80_03.jpg (800x452) - 85 KB 39_mercedes-benz_t80_02.jpg (800x600) - 99 KB 39_mercedes-benz_t80_01.jpg (800x600) - 56 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: vzduchem chlazený 12-válec
výkon: 2208 kW (3002 HP)

podvozek & pohon

kola: 7x 31

statistiky

max. rychlost: 750 km/h
původní cena: 600 000 RM

rozměry

hmotnost: 999 kg
délka: 999 mm
šířka: 999 mm
výška: 999 mm