'39 Mercedes-Benz T80
Jedním z posledních předválečných projektů Porscheho konstrukční kanceláře byl sportovní vůz (nebo spíš monstrum?) označovaný jako Typ 80. Vznikl na podnět závodního jezdce Hanse Stucka, který s tímto vozem chtěl zlomit všechny dosavadní rychlostní rekordy. Původně měl celý vůz vyvinout Daimler-Benz, avšak raději vsadili na Porscheho technické dovednosti a návrh vozu svěřili jemu s tím, že se použije nově vyvinutý letecký motor od Daimlera. Pro Porscheho byl pozemní rychlostní rekord samozřejmě velkou výzvou a oficiálně byl projekt schválen také Hitlerem, který v něm viděl velkou propagandu technologické vyspělosti Německa. Automobil byl téměř 8,5 metrů dlouhý, měl tři nápravy, z toho dvě hnací, motor o objemu 44500 ccm a výkon přes 3000 koní. Celá konstrukce byla schovaná v aerodynamicky tvarované karosérii z velmi tenkého plechu. Zajímavostí je neuvěřitelně nízká hodnota součinitele odporu vzduchu Cx=018. Ačkoli bylo auto prakticky hotové, začínající druhá světová válka celý projekt ukončila a ke slovu se místo sporťáků dostaly tanky a dělostřelecké tahače. V dnešní době se prototyp T 80 nachází v muzeu Mercedesu ve Stuttgartu.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | vzduchem chlazený 12-válec |
výkon: | 2208 kW (3002 HP) |
podvozek & pohon | |
kola: | 7x 31 |
statistiky | |
max. rychlost: | 750 km/h |
původní cena: | 600 000 RM |
rozměry | |
hmotnost: | 999 kg |
délka: | 999 mm |
šířka: | 999 mm |
výška: | 999 mm |