'32 Type 12
Po rozvázání pracovního poměru s rakouskou firmou Steyr odjel Ferdinand Porsche do Stuttgartu, kde v dubnu 1931 založil vlastní společnost. V té zaměstnával tým špičkových odborníků, většinou své dobré známé a samozřejmě také svého syna Ferryho, který tak získával cennou praxi do budoucnosti. Již v prvním roce fungování firmy si Porsche nechává patentovat jeden velmi zásadní objev, odpružení nápravy zkrutnou tyčí. Od společnosti Zundapp-Werke pak dostává zakázku na konstrukci malého "lidového vozu". Automobil označený jako Typ 12 s motorem uloženým vzadu a aerodynamickou karosérií byl představen v roce 1932. Vyrobeny byly tři prototypy, do kterých Porsche plánoval vlastní vzduchem chlazezný 4-válec boxer. Firma Zundapp ale i přes Porscheho nesouhlas prosadila svůj motor, hvězdicový 5-válec. Motor se však v automobilu přehříval a podle očekávání byl velice problematický. Vzhledem k tomu, že Zundapp již nechtěla do projektu vkládat další investice, byl vývoj nakonec ukončen. Všechny tři vozy pak byly bohužel během války zničeny.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | hvězdicový 5-válec |
obsah válců: | 999 ccm |
výkon: | 19 kW (26 HP) při 3600 ot./min. |
kompresní poměr: | 6 : 1 |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | bubnové |
pneumatiky: | přední: 4,00 x 18 zadní: 4,00 x 18 |
statistiky | |
max. rychlost: | 80 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 900 kg |
délka: | 999 mm |
šířka: | 999 mm |
výška: | 999 mm |
zavěšení kol: | 999 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |
převodové poměry: | 1 - 3,14 2 - 1,74 3 - 1,00 4 - 0,847 |