'32 Type 12

32_typ_12.jpg (343x190) - 27 KB

Po rozvázání pracovního poměru s rakouskou firmou Steyr odjel Ferdinand Porsche do Stuttgartu, kde v dubnu 1931 založil vlastní společnost. V té zaměstnával tým špičkových odborníků, většinou své dobré známé a samozřejmě také svého syna Ferryho, který tak získával cennou praxi do budoucnosti. Již v prvním roce fungování firmy si Porsche nechává patentovat jeden velmi zásadní objev, odpružení nápravy zkrutnou tyčí. Od společnosti Zundapp-Werke pak dostává zakázku na konstrukci malého "lidového vozu". Automobil označený jako Typ 12 s motorem uloženým vzadu a aerodynamickou karosérií byl představen v roce 1932. Vyrobeny byly tři prototypy, do kterých Porsche plánoval vlastní vzduchem chlazezný 4-válec boxer. Firma Zundapp ale i přes Porscheho nesouhlas prosadila svůj motor, hvězdicový 5-válec. Motor se však v automobilu přehříval a podle očekávání byl velice problematický. Vzhledem k tomu, že Zundapp již nechtěla do projektu vkládat další investice, byl vývoj nakonec ukončen. Všechny tři vozy pak byly bohužel během války zničeny.

Fotogalerie

32_typ_12_03.jpg (800x600) - 72 KB 32_typ_12_01.jpg (800x567) - 98 KB 32_typ_12_02.jpg (800x600) - 91 KB 32_typ_12_04.jpg (450x599) - 52 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: hvězdicový 5-válec
obsah válců: 999 ccm
výkon: 19 kW (26 HP) při 3600 ot./min.
kompresní poměr: 6 : 1

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové
pneumatiky: přední: 4,00 x 18
zadní: 4,00 x 18

statistiky

max. rychlost: 80 km/h

rozměry

hmotnost: 900 kg
délka: 999 mm
šířka: 999 mm
výška: 999 mm
zavěšení kol: 999 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4
převodové poměry: 1 - 3,14
2 - 1,74
3 - 1,00
4 - 0,847