1975 912 E 2.0 Coupe

V roce 1975 byl představen model 912 E jako nový základní model v nabídce Porsche v době ukončení výroby řady 914 a těsně před nástupem modelu 924. Od května 1975 do července 1976 bylo vyrobeno pouze 2092 kusů určených jen pro americký trh. Vůz byl postaven na podvozku modelu 911, ale se 4-válcovým motorem o objemu 2,0 litru převzatým z modelu 914. Byla to zároveň první 912 nabízená s pozinkovaným podvozkem. 912 E byla oblíbená především pro svojí ovladatelnost a nižší provozní náklady. Předchozí generace 912-ky se vyráběla v letech 1965 až 1969 a byla k dispozici také v provedení Targa.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | 4-válec boxer |
| obsah válců: | 1971 ccm |
| výkon: | 64 kW (86 HP) při 4900 ot./min. |
| točivý moment: | 133 Nm při 4000 ot./min. |
| max. otáčky: | 5800 ot./min. |
| kompresní poměr: | 7.6 : 1 |
| palivový systém: | Vstřikování paliva Bosch L-Jetronic |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | vzadu |
| pohon: | zadních kol |
| brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
| kola: | přední: 5,5J x 15 zadní: 5,5J x 15 |
| pneumatiky: | přední: 185/70 R15 zadní: 185/70 R15 |
statistiky | |
| max. rychlost: | 185 km/h |
| zrychlení (0-100 km/h): | 13.5 s |
| průměrná spotřeba: | 8.5 l / 100 km |
| původní cena: | 10845 USD |
rozměry | |
| hmotnost: | 1086 kg |
| délka: | 4293 mm |
| šířka: | 1610 mm |
| výška: | 1341 mm |
| zavěšení kol: | 2272 mm |
| palivová nádrž: | 80 l |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 5 |