1931 Typ 7 (Wanderer W21 / W22)

Po rozvázání pracovního poměru s rakouskou firmou Steyr odjel Ferdinand Porsche do Stuttgartu, kde v dubnu 1931 založil vlastní společnost. V té zaměstnával tým špičkových odborníků, většinou své dobré známé a samozřejmě také svého syna Ferryho, který tak získával cennou praxi do budoucnosti. Úplně prvním projektem nově vzniklé společnosti byla konstrukce podvozku s vzadu uloženým motorem pro automobilku Wanderer označovaná jako Typ 7. Řadový 6-válec a podvozek byl základem pro novou řadu luxusních automobilů Wanderer W21/22 a stal se tak významným projektem Ferdinanda Porsche, který odstartoval úspěšnou činnost firmy. Motory vyvinuté pro tuto řadu pak byly v průběhu 30. let používány v různých modelech značky Wanderer, která se později stala součástí koncernu Auto Union.
Fotogalerie
údaje o výkonu | |
|---|---|
| Typ motoru: | 6-válec |
| obsah válců: | 1692 ccm |
| výkon: | 26 kW (35 HP) při 3600 ot./min. |
| kompresní poměr: | 6.1 : 1 |
| palivový systém: | karburátor Solex |
podvozek & pohon | |
| umístění motoru: | vpředu |
| pohon: | zadních kol |
statistiky | |
| max. rychlost: | 95 km/h |
rozměry | |
| hmotnost: | 1300 kg |
| délka: | 4500 mm |
| šířka: | 1670 mm |
| výška: | 1650 mm |
| zavěšení kol: | 3000 mm |
převodovka | |
| typ převodovky: | manuální |
| počet převodových stupňů: | 4 |