'02 911 GT3 Cup (996)

 (x) - 1 KB

Pro sezónu motoristického sportu 2002 téměř standardní závodní sportovní vůz 911 GT3 Cup přijal řadu vylepšení od druhé generace modelu 996 Carrera. Přední část zobrazuje design světlometů 911 Turbo. Díky nově tvarovaným vstupům vzduchu se průtok chladicího vzduchu vpředu zvýšil o 15 procent. Další optimalizací prošel odvod vzduchu z podběhů předních kol. Nově navržená standardní karoserie snižuje zdvih na přední nápravě o 25 procent a na zadní nápravě o 40 procent. Na základě výsledků komplexních prací v aerodynamickém tunelu závodní oddělení přidalo velké zadní křídlo, nastavitelné v sedmi polohách, a provedlo také úpravy celkové koncepce speciálně pro závodění. Testy na trati potvrdily očekávané výsledky: vyšší rychlosti v zatáčkách, nižší opotřebení pneumatik a rychlejší časy na kolo. Zatímco skelet karoserie nejnovější generace 911 je o něco těžší než jeho předchůdce, celková hmotnost GT3 Cup zůstává stejná. Toho bylo dosaženo díky několika opatřením pro úsporu hmotnosti, například snížením hmotnosti dveří o 2,5 kilogramu, snížením tloušťky předního skla o jeden milimetr a také použitím menších a lehčích bočních zrcátek. Rozložení hmotnosti se částečně zlepšilo díky použití menšího alternátoru (minus cca jeden kilogram) a také lehčího a kompaktnějšího výfukového systému (minus cca dva kilogramy). Mírného nárůstu o 10 k na 380 k (279 kW), dodávaného 3,6litrovým motorem při 7200 otáčkách za minutu, je dosaženo především použitím motoru Bosch motronic 3.1, který byl dosud vyhrazen pro silnější 911 GT3 RS. Maximální točivý moment vzrostl o deset Nm na 380 Nm při 6250 ot./min. Nový závodní výfukový systém z nerezové oceli se dvěma integrovanými katalyzátory přispívá ke zvýšení výkonu a zároveň šetří hmotnost a propůjčuje 911 nový zvuk. Dvojité výfukové potrubí nyní ústí uprostřed zadního nárazníku.