'54 550 RS Spyder

54_550_rs_spyder.jpg (343x188) - 17 KB

Na pařížském autosalonu v roce 1953 byl představen první ryze závodní model 550. Vyrobeny byly dva vozy v provedení Coupé a 13 kusů v oblíbenější variantě Spyder. Vozy si okamžitě získali velkou oblibu u zákazníků a proto Porsche v roce 1954 přichází s první sériovou verzí RS Spyder. Díky dobrému poměru výkonu a hmotnosti začal model 550 ovládat svojí třídu na nejvyšší úrovni motoristického sportu, včetně vítězství ve třídě v roce 1954 v posledním ročníku mexického závodu Carrera Panamericana. Na počest této události začalo Porsche pro své vozy používat označení Carrera. Vůz byl poté osazen novým typem motoru o objemu 1498 ccm (typ 547), s nímž Josef Jeser v dubnu 1955 vyhrál Solitude Rally. Mimo četné závodní úspěchy po celém světě proslavila model 550 také herecká legenda James Dean a jeho tragická nehoda.

Fotogalerie

54_550_rs_spyder_02.jpg (800x600) - 105 KB 54_550_rs_spyder_04.jpg (800x600) - 76 KB 54_550_rs_spyder_03.jpg (800x600) - 138 KB 54_550_rs_spyder_01.jpg (800x600) - 173 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 4-válec boxer
obsah válců: 1498 ccm
výkon: 82 kW (110 HP) při 6200 ot./min.
točivý moment: 120 Nm při 5000 ot./min.
kompresní poměr: 9.5 : 1
palivový systém: 2 karburátory Solex PJJ

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové

statistiky

max. rychlost: 220 km/h

rozměry

hmotnost: 612 kg
délka: 3600 mm
šířka: 1540 mm
výška: 1050 mm
zavěšení kol: 2101 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4