'54 550 RS Spyder


Na pařížském autosalonu v roce 1953 byl představen první ryze závodní model 550. Vyrobeny byly dva vozy v provedení Coupé a 13 kusů v oblíbenější variantě Spyder. Vozy si okamžitě získali velkou oblibu u zákazníků a proto Porsche v roce 1954 přichází s první sériovou verzí RS Spyder. Díky dobrému poměru výkonu a hmotnosti začal model 550 ovládat svojí třídu na nejvyšší úrovni motoristického sportu, včetně vítězství ve třídě v roce 1954 v posledním ročníku mexického závodu Carrera Panamericana. Na počest této události začalo Porsche pro své vozy používat označení Carrera. Vůz byl poté osazen novým typem motoru o objemu 1498 ccm (typ 547), s nímž Josef Jeser v dubnu 1955 vyhrál Solitude Rally. Mimo četné závodní úspěchy po celém světě proslavila model 550 také herecká legenda James Dean a jeho tragická nehoda.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 4-válec boxer |
obsah válců: | 1498 ccm |
výkon: | 82 kW (110 HP) při 6200 ot./min. |
točivý moment: | 120 Nm při 5000 ot./min. |
kompresní poměr: | 9.5 : 1 |
palivový systém: | 2 karburátory Solex PJJ |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | uprostřed |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | bubnové |
statistiky | |
max. rychlost: | 220 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 612 kg |
délka: | 3600 mm |
šířka: | 1540 mm |
výška: | 1050 mm |
zavěšení kol: | 2101 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |