'60 787 F2

 (x) - 1 KB

V říjnu 1958 oznámila FIA změnu pravidel série F1 pro sezónu 1961, omezení objemu motoru na 1,5 litru jako ve Formuli 2. [ 2 ] : 12  To znamenalo, že Porsche mohlo v F1 používat své vozy F2 téměř beze změny. V roce 1957 Porsche přeměnilo svůj závodní sportovní vůz 1500 RS-K se čtyřválcovým motorem se čtyřmi vačkovými hřídeli, který byl tak úspěšný, na Spyder se středovým sedadlem. Předpisy formule 2 pak povolovaly plně uzavřená vozidla. Jeho premiéra v Grand Prix byla úspěšná: 4. srpna 1957 na Nürburgringu v Německu byl Edgar Barth nejrychlejší v tréninku a také vyhrál závod. V roce 1958 na Grand Prix Evropy ve francouzské Remeši Jean Behra dosáhl dalšího vítězství. Druhé místo na Nürburgringu a vítězství na německém Avusu završily sezónu a přiměly Porsche postavit plnokrevný, monoposto (doslova ‚jednosedadlo‘) závodní auto. S tímto vozem, typem 787, Porsche usilovalo o vítězství ve Formuli 2 po celý rok 1960. Britští jezdci Stirling Moss a Graham Hill spolu se Švédem Joakimem Bonnierem oslavili trojitý triumf v Aintree v Anglii, zatímco Nürburgring, Zeltweg (Belgie) a Modena (Itálie) byly také svědky úspěchu Porsche. Tito jezdci, k nimž se přidali Barth a Hans Herrmann, Wolfgang Count Berghe von Trips, Bonnier a také Dan Gurney, čelili silné konkurenci Lotusu, Coopera a Ferrari, ale přesto Porsche v roce 1960 vyhrálo žádoucí 'Coupe des Constructeurs', neoficiální mistrovství světa Formule 2 pro značky. O rok později přinesla nová pravidla pro Formuli 1 novou šanci pro Porsche: v roce 1961 tyto upravené jednomístné vozy sloužily jako vstup společnosti do závodů Grand Prix. Strana 1 z 1

údaje o výkonu

Typ motoru: 4-válec boxer
obsah válců: 1498 ccm
výkon: 142 kW (190 HP) při 8000 ot./min.
točivý moment: 147 Nm při 6500 ot./min.
kompresní poměr: 10.3 : 1
palivový systém: 2 karburátory Weber

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové
kola: přední: 5,5J x 15
zadní: 6J x 15

statistiky

max. rychlost: 250 km/h

rozměry

hmotnost: 456 kg
délka: 3600 mm
šířka: 1520 mm
výška: 900 mm
zavěšení kol: 2300 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 6