'60 787 F2

V říjnu 1958 oznámila FIA změnu pravidel série F1 pro sezónu 1961, omezení objemu motoru na 1,5 litru jako ve Formuli 2. [ 2 ] : 12 To znamenalo, že Porsche mohlo v F1 používat své vozy F2 téměř beze změny. V roce 1957 Porsche přeměnilo svůj závodní sportovní vůz 1500 RS-K se čtyřválcovým motorem se čtyřmi vačkovými hřídeli, který byl tak úspěšný, na Spyder se středovým sedadlem. Předpisy formule 2 pak povolovaly plně uzavřená vozidla. Jeho premiéra v Grand Prix byla úspěšná: 4. srpna 1957 na Nürburgringu v Německu byl Edgar Barth nejrychlejší v tréninku a také vyhrál závod. V roce 1958 na Grand Prix Evropy ve francouzské Remeši Jean Behra dosáhl dalšího vítězství. Druhé místo na Nürburgringu a vítězství na německém Avusu završily sezónu a přiměly Porsche postavit plnokrevný, monoposto (doslova ‚jednosedadlo‘) závodní auto. S tímto vozem, typem 787, Porsche usilovalo o vítězství ve Formuli 2 po celý rok 1960. Britští jezdci Stirling Moss a Graham Hill spolu se Švédem Joakimem Bonnierem oslavili trojitý triumf v Aintree v Anglii, zatímco Nürburgring, Zeltweg (Belgie) a Modena (Itálie) byly také svědky úspěchu Porsche. Tito jezdci, k nimž se přidali Barth a Hans Herrmann, Wolfgang Count Berghe von Trips, Bonnier a také Dan Gurney, čelili silné konkurenci Lotusu, Coopera a Ferrari, ale přesto Porsche v roce 1960 vyhrálo žádoucí 'Coupe des Constructeurs', neoficiální mistrovství světa Formule 2 pro značky. O rok později přinesla nová pravidla pro Formuli 1 novou šanci pro Porsche: v roce 1961 tyto upravené jednomístné vozy sloužily jako vstup společnosti do závodů Grand Prix. Strana 1 z 1
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 4-válec boxer |
obsah válců: | 1498 ccm |
výkon: | 142 kW (190 HP) při 8000 ot./min. |
točivý moment: | 147 Nm při 6500 ot./min. |
kompresní poměr: | 10.3 : 1 |
palivový systém: | 2 karburátory Weber |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | uprostřed |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | bubnové |
kola: | přední: 5,5J x 15 zadní: 6J x 15 |
statistiky | |
max. rychlost: | 250 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 456 kg |
délka: | 3600 mm |
šířka: | 1520 mm |
výška: | 900 mm |
zavěšení kol: | 2300 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 6 |