'13 911 RSR (991)


Závodní speciály Porsche 911 po mnoho let dominovaly třídě GTE. I když vozy i jiných značek zaznamenávali úspěchy, byly to spíše výjimky. S uvedením Ferrari F430 v roce 2006 se rovnováha začala postupně posouvat a s příchodem dalších výrobců Porsche postupně ztrácelo vedoucí pozici. Zejména díky velké spolehlivosti vozů 911 nadále dosahovaly dobrých výsledků v závodech na dlouhé vzdálenosti. Jedním z důvodů, proč modely odvozené od řady 997 ztrácely konkurenceschopnost, byl relativně krátký rozvor. Další slabinou byla konfigurace chladiče převzatá ze silniční verze. Tyto problémy pak byly vyřešeny při vývoji generace 991 uvedené na trh v roce 2012, která měla o 100 mm delší rozvor a pouze jediný chladič, umístěný centrálně v přední části vozu. Právě tyto vlastnosti měla 911 RSR určená pro sezónu 2013. Hmotnost byla snížena odebráním nadbytečných prvků v interiéru a použitím dílů z uhlíkových vláken. V zadní části je mohutné křídlo po celé šířce vozu. Z předchozí 911 GT3 RSR byl však ponechán motor, celohliníkový 6-válec boxer o objemu 4,0l produkující výkon 460 koní. Ten je přenášen přes nově vyvinutou sekvenční převodovku na zadní kola. řazení je ovládáno páčkami na volantu.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer |
obsah válců: | 3996 ccm |
výkon: | 338 kW (460 HP) při 7800 ot./min. |
točivý moment: | 450 Nm při 7250 ot./min. |
palivový systém: | Přímé vstřikování |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové vnitřně chlazené vzduchem |
kola: | přední: 12,5J x 18 zadní: 13J x 18 |
pneumatiky: | přední: 30/68 - 18 zadní: 31/71 - 18 |
rozměry | |
hmotnost: | 1245 kg |
zavěšení kol: | 2450 mm |
palivová nádrž: | 90 l |
převodovka | |
typ převodovky: | sekvenční |
počet převodových stupňů: | 6 |