'65 911 2.0 "Monte Carlo"


Porsche 911 byl navržen primárně jako silniční vůz, ale měl všechny předpoklady pro úspěšné působení také v motoristickém sportu. První příležitost přišla už v roce 1965, kdy debutoval v jednom z nejtěžších a nejznámějších závodů světa, Rallye Monte Carlo. Závod nakonec vyhrál Timo Mäkinen s vozem Austin Mini Cooper S a i když 911 skončila na 5. místě, ukázala tehdy velký potenciál a konkurenceschopnost v motorsportu. Svou první Rallye Monte Carlo vyhrála v roce 1968, když legendární britský jezdec Vic Elford se spolujezdcem Davidem Stonem triumfoval v 911 T po dramatické bitvě s Renaultem Alpine francouzského Gérarda Larrousse v závěrečné noční etapě na Col de Turini. Další vítězství pro 911 následovalo v roce 1969 a 1970 se švédským jezdcem Björnem Waldegårdem, takže pro Porsche 911 to znamenalo v Rallye Monte Carlo zlatý hattrick. Po roce 1971 se Porsche tohoto závodu již dále neúčastnilo, ale v následujících letech zde bylo k vidění mnoho vozů 911 v rukou soukromých týmů.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer |
obsah válců: | 1991 ccm |
výkon: | 110 kW (147 HP) |
palivový systém: | 2 karburátory Weber |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
statistiky | |
max. rychlost: | 212 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 9.1 s |
zrychlení (0-160 km/h): | 23.7 s |
rozměry | |
zavěšení kol: | 2204 mm |
palivová nádrž: | 100 l |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 5 |