'65 911 2.0 "Monte Carlo"

65_911_monte_carlo.jpg (343x191) - 54 KB

Porsche 911 byl navržen primárně jako silniční vůz, ale měl všechny předpoklady pro úspěšné působení také v motoristickém sportu. První příležitost přišla už v roce 1965, kdy debutoval v jednom z nejtěžších a nejznámějších závodů světa, Rallye Monte Carlo. Závod nakonec vyhrál Timo Mäkinen s vozem Austin Mini Cooper S a i když 911 skončila na 5. místě, ukázala tehdy velký potenciál a konkurenceschopnost v motorsportu. Svou první Rallye Monte Carlo vyhrála v roce 1968, když legendární britský jezdec Vic Elford se spolujezdcem Davidem Stonem triumfoval v 911 T po dramatické bitvě s Renaultem Alpine francouzského Gérarda Larrousse v závěrečné noční etapě na Col de Turini. Další vítězství pro 911 následovalo v roce 1969 a 1970 se švédským jezdcem Björnem Waldegårdem, takže pro Porsche 911 to znamenalo v Rallye Monte Carlo zlatý hattrick. Po roce 1971 se Porsche tohoto závodu již dále neúčastnilo, ale v následujících letech zde bylo k vidění mnoho vozů 911 v rukou soukromých týmů.

Fotogalerie

65_911_monte_carlo_01.jpg (800x600) - 132 KB 65_911_monte_carlo_04.jpg (800x600) - 105 KB 65_911_monte_carlo_02.jpg (800x600) - 118 KB 65_911_monte_carlo_03.jpg (800x600) - 142 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer
obsah válců: 1991 ccm
výkon: 110 kW (147 HP)
palivový systém: 2 karburátory Weber

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem

statistiky

max. rychlost: 212 km/h
zrychlení (0-100 km/h): 9.1 s
zrychlení (0-160 km/h): 23.7 s

rozměry

zavěšení kol: 2204 mm
palivová nádrž: 100 l

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5