'18 911 Speedster Concept (991.2)


911 Speedster je prototyp představený v Zuffenhausenu u příležitosti 70. výročí výroby sportovních vozů Porsche. Vytváří spojení mezi úplně prvním 356 No.1 Roadster, který dostal provozní povolení 8. června 1948, a dnešními vozy Porsche. Technologie pohonu je odvozena od současných modelů GT. Byl vyvinut v Porsche Motorsport Centre, které je rodištěm 911 GT2 RS a GT3 RS. Studie zároveň nabízí pohled na potenciální sériovou verzi. Charakteristickým znakem konceptu 911 Speedster je kratší okenní rám s více skloněným čelním sklem a kratší boční okna a odkazuje tak na své předchůdce, jako je model 356 1600 Speedster. Zadní kryt s dvojitým vyboulením vyrobený z uhlíkových vláken zakrývá ochrannou konstrukci proti převrácení a je tradičním prvekem designu od modelu 911 Speedster z roku 1988. Namísto skládací střechy je použit pevný kryt zavazadlového prostoru, který zároveň chrání interiér před deštěm po zaparkování. V rámci odlehčení konstrukce postrádá interiér navigační systémy, rádio i klimatizaci. Široká karoserie je odvozena z Carrery 4 Cabriolet, ale s použitím lehkých materiálů z uhlíkových vláken. Podvozek je prakticky celý převzat od 911 GT3. Varianta Speedster je součástí historie značky již od roku 1952. Prvním takovým byl 356 1500 American Roadster s hliníkovou karoserií.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer |
obsah válců: | 3996 ccm |
výkon: | 368 kW (500 HP) při 8250 ot./min. |
točivý moment: | 460 Nm při 6250 ot./min. |
max. otáčky: | 8800 ot./min. |
kompresní poměr: | 12.9 : 1 |
palivový systém: | Přímé vstřikování |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové vnitřně chlazené vzduchem |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 6 |