'18 911 Speedster Concept (991.2)

18_911_speedster_concept.jpg (343x194) - 16 KB

911 Speedster je prototyp představený v Zuffenhausenu u příležitosti 70. výročí výroby sportovních vozů Porsche. Vytváří spojení mezi úplně prvním 356 No.1 Roadster, který dostal provozní povolení 8. června 1948, a dnešními vozy Porsche. Technologie pohonu je odvozena od současných modelů GT. Byl vyvinut v Porsche Motorsport Centre, které je rodištěm 911 GT2 RS a GT3 RS. Studie zároveň nabízí pohled na potenciální sériovou verzi. Charakteristickým znakem konceptu 911 Speedster je kratší okenní rám s více skloněným čelním sklem a kratší boční okna a odkazuje tak na své předchůdce, jako je model 356 1600 Speedster. Zadní kryt s dvojitým vyboulením vyrobený z uhlíkových vláken zakrývá ochrannou konstrukci proti převrácení a je tradičním prvekem designu od modelu 911 Speedster z roku 1988. Namísto skládací střechy je použit pevný kryt zavazadlového prostoru, který zároveň chrání interiér před deštěm po zaparkování. V rámci odlehčení konstrukce postrádá interiér navigační systémy, rádio i klimatizaci. Široká karoserie je odvozena z Carrery 4 Cabriolet, ale s použitím lehkých materiálů z uhlíkových vláken. Podvozek je prakticky celý převzat od 911 GT3. Varianta Speedster je součástí historie značky již od roku 1952. Prvním takovým byl 356 1500 American Roadster s hliníkovou karoserií.

Fotogalerie

18_911_speedster_concept_01.jpg (800x600) - 51 KB 18_911_speedster_concept_02.jpg (800x600) - 42 KB 18_911_speedster_concept_03.jpg (800x600) - 53 KB 18_911_speedster_concept_04.jpg (800x600) - 70 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer
obsah válců: 3996 ccm
výkon: 368 kW (500 HP) při 8250 ot./min.
točivý moment: 460 Nm při 6250 ot./min.
max. otáčky: 8800 ot./min.
kompresní poměr: 12.9 : 1
palivový systém: Přímé vstřikování

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové vnitřně chlazené vzduchem

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 6