'68 911 T/R 2.0 Coupe

68_911_tr_coupe.jpg (343x183) - 17 KB

Před sezónou 1967 vyrobilo oddělení motorsportu Porsche závodní verzi 911 R, ale nebyla vyrobena v takovém počtu, aby mohla být homologována jako vůz GT. S využitím zkušeností získaných s 911 R vytvořilo Porsche aktualizační balíček založený na silniční 911 T, z důvodu nižší hmotnosti oproti výkonnější 911 S. Dalšího snížení hmotnosti bylo dosaženo odstraněním zvukotěsného materiálu, použitím lehkých závodních sedadel a odlehčených panelů karoserie. Motor pocházel ze závodního vozu 906 Carrera 6. Vůz s tímto upgradem, který byl k dispozici za 5150 DM, dostal interní označení 911 T/R. Bylo vyrobeno asi 35 vozů do rukou soukromých týmů, kde zaznamenaly mnoho vítězství. Erwin Kremer, Rolf Kelleners a Willy Kauhsen s tímto vozem vyhráli závod 24 hodin ve Spa. Vývoj pak dále pokračoval a pro sezónu 1969 Porsche představilo model 911 S/T s motorem o objemu 2,3 litru. Model 911 T/R je dnes vyhledávaným sběratelským kouskem.

Fotogalerie

68_911_tr_coupe_01.jpg (800x600) - 98 KB 68_911_tr_coupe_03.jpg (800x600) - 73 KB 68_911_tr_coupe_04.jpg (800x600) - 106 KB 68_911_tr_coupe_02.jpg (800x600) - 89 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer
obsah válců: 1991 ccm
výkon: 157 kW (210 HP) při 8000 ot./min.
kompresní poměr: 10.3 : 1
palivový systém: 2 karburátory Weber

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem
pneumatiky: 165 x 15

statistiky

max. rychlost: 210 km/h

rozměry

hmotnost: 920 kg
délka: 4163 mm
šířka: 1610 mm
výška: 1321 mm
zavěšení kol: 2212 mm
palivová nádrž: 100 l

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5