'15 919 Hybrid LMP1 (9R9)


V roce 2014 se Porsche s prototypem 919 Hybrid poprvé vrátilo na závody sportovních vozů nejvyšší třídy od doby, kdy v roce 1998 dosáhlo 16. celkového vítězství v závodě 24 hodin Le Mans s vozem 911 GT1 Evo. Porsche vyvinulo vysoce sofistikovaný 919 Hybrid s přeplňovaným motorem V4 umístěným uprostřed a výkonným elektromotorem na přední nápravě. S využitím poznatků získaných v debutové sezóně představilo Porsche inovovanou verzi pro sezónu 2015. Nový vůz obsahoval až 90 % přepracovaných dílů. Velká část práce se soustředila na zlepšení aerodynamické účinnosti a redukci hmotnosti. Zachován zůstal povodní hybridní pohon. 2-litrový přeplňovaný motor V4 v kombinaci s elektromotorem na přední nápravě, který rekuperuje energii z výfukových plynů a při brzdění vozu. Ta je následně ukládána do lithium-iontového akumulátoru. V Le Mans 2015 zajistil vůz v pořadí 17. celkové vítězství Porsche, když dva vozy 919 skončili na prvních dvou místech před Audi R18 E-Tron.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | vidlicový 4-válec a elektromotor |
obsah válců: | 2000 ccm |
výkon: | V4: 373 kW (500 HP) Elektromotor: 298 kW (400 HP) |
palivový systém: | Přímé vstřikování |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu i vzadu |
pohon: | všech kol |
pneumatiky: | Michelin 310/710 R18 |
aukumulátor: | Lithium-ion |
rozměry | |
hmotnost: | 870 kg |
délka: | 4650 mm |
šířka: | 1900 mm |
výška: | 1050 mm |
palivová nádrž: | 68 l |
převodovka | |
typ převodovky: | sekvenční |
počet převodových stupňů: | 7 |