'15 919 Hybrid LMP1 (9R9)

15_919_hybrid_9r9.jpg (343x184) - 49 KB

V roce 2014 se Porsche s prototypem 919 Hybrid poprvé vrátilo na závody sportovních vozů nejvyšší třídy od doby, kdy v roce 1998 dosáhlo 16. celkového vítězství v závodě 24 hodin Le Mans s vozem 911 GT1 Evo. Porsche vyvinulo vysoce sofistikovaný 919 Hybrid s přeplňovaným motorem V4 umístěným uprostřed a výkonným elektromotorem na přední nápravě. S využitím poznatků získaných v debutové sezóně představilo Porsche inovovanou verzi pro sezónu 2015. Nový vůz obsahoval až 90 % přepracovaných dílů. Velká část práce se soustředila na zlepšení aerodynamické účinnosti a redukci hmotnosti. Zachován zůstal povodní hybridní pohon. 2-litrový přeplňovaný motor V4 v kombinaci s elektromotorem na přední nápravě, který rekuperuje energii z výfukových plynů a při brzdění vozu. Ta je následně ukládána do lithium-iontového akumulátoru. V Le Mans 2015 zajistil vůz v pořadí 17. celkové vítězství Porsche, když dva vozy 919 skončili na prvních dvou místech před Audi R18 E-Tron.

Fotogalerie

15_919_hybrid_9r9_02.jpg (800x600) - 110 KB 15_919_hybrid_9r9_01.jpg (800x601) - 101 KB 15_919_hybrid_9r9_03.jpg (800x600) - 133 KB 15_919_hybrid_9r9_04.jpg (800x600) - 146 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: vidlicový 4-válec a elektromotor
obsah válců: 2000 ccm
výkon: V4: 373 kW (500 HP)
Elektromotor: 298 kW (400 HP)
palivový systém: Přímé vstřikování

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu i vzadu
pohon: všech kol
pneumatiky: Michelin 310/710 R18
aukumulátor: Lithium-ion

rozměry

hmotnost: 870 kg
délka: 4650 mm
šířka: 1900 mm
výška: 1050 mm
palivová nádrž: 68 l

převodovka

typ převodovky: sekvenční
počet převodových stupňů: 7