'78 935/77A Coupe (930)


Porsche 935 ovládalo v 80. letech série vytrvalostních závodů, v hojném počtu zejména v rukou zákaznických týmů. Od roku 1977 došlo k úpravám na podvozku, odpružení, aerodynamiky, ale především na motoru, kde bylo jedno velké turbodmychadlo nahrazeno dvěma menšími. U zákaznických vozů 935/77A pro rok 1978 došlo k některým drobným změnám. Objem motoru byl zvětšen těsně pod tři litry, což znamenalo zvýšení výkonu ale i mírný nárůst hmotnosti. Celkem patnáct vozů bylo vyrobeno pro zákaznicke týmy jako Joest, Kremer, Konrad a Georg Loos. Úspěšný v této sezóně byl zejména vůz Georg Loos s Toinem Hezemansem, který roce 1978 vyhrál všech osm kol mistrovství světa WEC a 12 ze 14 závodů v severoamerické sérii IMSA. Vybojoval celkové vítězství v závodě 24 hodin Daytony s posádkou Peter Gregg, Rolf Stommelen a Toine Hezemans. Ve stejném roce i o rok později zvítězil na Nürburgringu a v roce 1979 ovládl také závod 12 hodin v Sebringu s jezdci Bobem Akinem, Robem McFarlinem a Royem Woodsem.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer |
obsah válců: | 2994 ccm |
výkon: | 504 kW (675 HP) při 8000 ot./min. |
kompresní poměr: | 6.5 : 1 |
palivový systém: | Vstřikování paliva Bosch |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
kola: | přední: 11J x 16 zadní: 15J x 19 |
pneumatiky: | přední: 100/235 - 16 zadní: 140/275 - 19 |
rozměry | |
hmotnost: | 1025 kg |
zavěšení kol: | 2271 mm |
palivová nádrž: | 120 l |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |