'78 935/77A Coupe (930)

78_935-77a_coupe.jpg (343x186) - 52 KB

Porsche 935 ovládalo v 80. letech série vytrvalostních závodů, v hojném počtu zejména v rukou zákaznických týmů. Od roku 1977 došlo k úpravám na podvozku, odpružení, aerodynamiky, ale především na motoru, kde bylo jedno velké turbodmychadlo nahrazeno dvěma menšími. U zákaznických vozů 935/77A pro rok 1978 došlo k některým drobným změnám. Objem motoru byl zvětšen těsně pod tři litry, což znamenalo zvýšení výkonu ale i mírný nárůst hmotnosti. Celkem patnáct vozů bylo vyrobeno pro zákaznicke týmy jako Joest, Kremer, Konrad a Georg Loos. Úspěšný v této sezóně byl zejména vůz Georg Loos s Toinem Hezemansem, který roce 1978 vyhrál všech osm kol mistrovství světa WEC a 12 ze 14 závodů v severoamerické sérii IMSA. Vybojoval celkové vítězství v závodě 24 hodin Daytony s posádkou Peter Gregg, Rolf Stommelen a Toine Hezemans. Ve stejném roce i o rok později zvítězil na Nürburgringu a v roce 1979 ovládl také závod 12 hodin v Sebringu s jezdci Bobem Akinem, Robem McFarlinem a Royem Woodsem.

Fotogalerie

78_935-77a_coupe_02.jpg (800x600) - 110 KB 78_935-77a_coupe_04.jpg (800x600) - 99 KB 78_935-77a_coupe_03.jpg (800x600) - 99 KB 78_935-77a_coupe_01.jpg (800x600) - 109 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer
obsah válců: 2994 ccm
výkon: 504 kW (675 HP) při 8000 ot./min.
kompresní poměr: 6.5 : 1
palivový systém: Vstřikování paliva Bosch

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem
kola: přední: 11J x 16
zadní: 15J x 19
pneumatiky: přední: 100/235 - 16
zadní: 140/275 - 19

rozměry

hmotnost: 1025 kg
zavěšení kol: 2271 mm
palivová nádrž: 120 l

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4