'82 935 L Coupe "Moby Dick" (930)

 (x) - 1 KB

Závodní vůz ANDIAL 935-L 'Moby Dick' byl jednorázový výtvor, který závodil v letech 1982-1985. Bez jakékoli pomoci ze strany továrny, malého týmu oddaných profesionálů v ANDIAL s významnou pomocí Glena Blakelyho, tento 935-L vyhrál 24hodinový závod Daytona v roce 1983 a skončil druhý v roce 1984 s mnoha dalšími umístěními na stupních vítězů ve své kariéře. Čtěte dále a objevte více z příběhu tohoto úžasného závodního vozu. V roce 1980 zavedla IMSA ve svých pravidlech pro rok 1981 koncept vozů GTP. Jednalo by se o prototypy pozemních vozů s různými typy motorů. Porsche už dávno přestalo vyrábět jakékoli 935, protože se v roce 1982 připravovalo v Evropě na novou formuli skupiny C a pracovalo na tom, co se stane 956. IMSA a FIA (ACO) se v té době hodně rozešly, pokud jde o pravidla. Vzorec skupiny C by byl založen na palivu, tj. na určitém množství paliva na závod, s použitím podvozku prototypu s efektem země. IMSA se vydala opačným směrem, stále s prototypovým podvozkem, ale bez omezení paliva jakéhokoli druhu. Byly schváleny různé motory s různými minimálními hmotnostmi. Dalo by se říci, že prvním „vozem IMSA GTP“ byl Inaltera-Ford, který jezdil v Daytoně v roce 1977 jako vůz pozvaný FIA. Jakmile IMSA na konci roku 1980 dokončila pravidla, Lola byla prvním výrobcem, který postavil vůz IMSA GTP jakékoli podoby, a Lola T600 (síla Chevrolet) debutovala v Laguna Seca v roce 1981 a vyhrála závod.

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer s 2 turby
obsah válců: 3000 ccm

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem

rozměry

hmotnost: 970 kg
délka: 4890 mm
šířka: 1990 mm
výška: 1200 mm
zavěšení kol: 2279 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4