'82 935 L Coupe "Moby Dick" (930)

Závodní vůz ANDIAL 935-L 'Moby Dick' byl jednorázový výtvor, který závodil v letech 1982-1985. Bez jakékoli pomoci ze strany továrny, malého týmu oddaných profesionálů v ANDIAL s významnou pomocí Glena Blakelyho, tento 935-L vyhrál 24hodinový závod Daytona v roce 1983 a skončil druhý v roce 1984 s mnoha dalšími umístěními na stupních vítězů ve své kariéře. Čtěte dále a objevte více z příběhu tohoto úžasného závodního vozu. V roce 1980 zavedla IMSA ve svých pravidlech pro rok 1981 koncept vozů GTP. Jednalo by se o prototypy pozemních vozů s různými typy motorů. Porsche už dávno přestalo vyrábět jakékoli 935, protože se v roce 1982 připravovalo v Evropě na novou formuli skupiny C a pracovalo na tom, co se stane 956. IMSA a FIA (ACO) se v té době hodně rozešly, pokud jde o pravidla. Vzorec skupiny C by byl založen na palivu, tj. na určitém množství paliva na závod, s použitím podvozku prototypu s efektem země. IMSA se vydala opačným směrem, stále s prototypovým podvozkem, ale bez omezení paliva jakéhokoli druhu. Byly schváleny různé motory s různými minimálními hmotnostmi. Dalo by se říci, že prvním „vozem IMSA GTP“ byl Inaltera-Ford, který jezdil v Daytoně v roce 1977 jako vůz pozvaný FIA. Jakmile IMSA na konci roku 1980 dokončila pravidla, Lola byla prvním výrobcem, který postavil vůz IMSA GTP jakékoli podoby, a Lola T600 (síla Chevrolet) debutovala v Laguna Seca v roce 1981 a vyhrála závod.
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer s 2 turby |
obsah válců: | 3000 ccm |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
rozměry | |
hmotnost: | 970 kg |
délka: | 4890 mm |
šířka: | 1990 mm |
výška: | 1200 mm |
zavěšení kol: | 2279 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |