'82 935 L Coupe "Moby Dick" (930)


Po změně pravidel severoamerické série IMSA pro kategorii GTP a ukončení výroby modelu 935 se několik závodních týmů pustilo přestaveb vlastních 935 pro jejich použití v dalších sezónách. Jedním z takových týmů byl i Andial Racing Arnolda Wagnera, Dietera Inzenhofera a Alwina Springea. Tým již od začátku s Porsche úzce spolupracoval a s vozy 935 měl bohaté zkušenosti. Andial 935 L měl design odvozený od 935/78 Moby Dick, byly provedeny úpravy pro zlepšení výkonu a ovladatelnosti vozu a úpravám se nevyhnul ani podvozek. Vůz debutoval v 6-hodinovém závodu na Riverside, kde po kolizi s jiným vozem ke konci závodu skončil na 2. místě. Pro sezónu 1983 se zúčastnil 24-hodinového závodu v Daytoně, kde dosáhl s posádkou Bob Wollek, Claude Ballot-Lena a AJ Foyta celkového vítězství s náskokem šesti kol. V dalším roce pak získal v Daytoně celkově druhé místo.
Fotogalerie



údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer s 2 turby |
obsah válců: | 3000 ccm |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
rozměry | |
hmotnost: | 970 kg |
délka: | 4890 mm |
šířka: | 1990 mm |
výška: | 1200 mm |
zavěšení kol: | 2279 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |