'82 935 L Coupe "Moby Dick" (930)

82_935_l_moby_dick_andial.jpg (343x188) - 24 KB

Po změně pravidel severoamerické série IMSA pro kategorii GTP a ukončení výroby modelu 935 se několik závodních týmů pustilo přestaveb vlastních 935 pro jejich použití v dalších sezónách. Jedním z takových týmů byl i Andial Racing Arnolda Wagnera, Dietera Inzenhofera a Alwina Springea. Tým již od začátku s Porsche úzce spolupracoval a s vozy 935 měl bohaté zkušenosti. Andial 935 L měl design odvozený od 935/78 Moby Dick, byly provedeny úpravy pro zlepšení výkonu a ovladatelnosti vozu a úpravám se nevyhnul ani podvozek. Vůz debutoval v 6-hodinovém závodu na Riverside, kde po kolizi s jiným vozem ke konci závodu skončil na 2. místě. Pro sezónu 1983 se zúčastnil 24-hodinového závodu v Daytoně, kde dosáhl s posádkou Bob Wollek, Claude Ballot-Lena a AJ Foyta celkového vítězství s náskokem šesti kol. V dalším roce pak získal v Daytoně celkově druhé místo.

Fotogalerie

82_935_l_moby_dick_andial_01.jpg (640x480) - 67 KB 82_935_l_moby_dick_andial_03.jpg (640x480) - 142 KB 82_935_l_moby_dick_andial_02.jpg (640x480) - 95 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer s 2 turby
obsah válců: 3000 ccm

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové, chlazené vzduchem

rozměry

hmotnost: 970 kg
délka: 4890 mm
šířka: 1990 mm
výška: 1200 mm
zavěšení kol: 2279 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4