'19 Boxster Bergspyder Concept (981)

19_boxster_bergspyder_981.jpg (343x187) - 30 KB

V roce 2015 vznikla myšlenka na vývoj vozu postaveného na základech Boxsteru 981, s co nejlehčí a minimalistickou konstrukcí, k dosažení co nejlepšího poměru výkonu a hmotnosti. Inspirací pro tento model je legendární vůz 909 Bergspyder z roku 1968, který byl s hmotností cca 400 kg nejlehčím závodním autem Porsche v historii. Koncept 981 Bergspyder je jednomístný sportovní vůz bez střechy, klik dveří nebo čelního skla. Stejně jako u závodních vozů z konce 60. je zde pouze plochý, průhledný větrný deflektor, který se táhl kolem řidiče a končil u dveří. Nalakován je bílé barvě se zelenými nádechy. Pro zakrytí vozu byl vytvořen kryt, který se táhne od čelního skla až po motorový prostor po vzoru klasického modelu 356 Speedster. Palubní deska je osazena prvky z 918 Spyder a sestavena ve stylu supersportu. O pohon se stará 3,8-litrový boxer o výkonu 385 koní z Caymanu GT4. Jediný vyrobený kus byl dva roky vystaven ve vývojovém centru ve Weissachu a poté v muzeu Porsche v Zuffenhausenu. Veřejnosti byl představen během závodu do vrchu Gaisberg v roce 2019.

Fotogalerie

19_boxster_bergspyder_981_01.jpg (800x600) - 69 KB 19_boxster_bergspyder_981_02.jpg (800x600) - 84 KB 19_boxster_bergspyder_981_04.jpg (800x600) - 94 KB 19_boxster_bergspyder_981_03.jpg (800x585) - 124 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer
obsah válců: 3800 ccm
výkon: 283 kW (385 HP) při 7400 ot./min.
točivý moment: 420 Nm při 4750 - 6000 ot./min.
max. otáčky: 7800 ot./min.
kompresní poměr: 12.5 : 1
palivový systém: Přímé vstřikování

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové vnitřně chlazené vzduchem

statistiky

zrychlení (0-100 km/h): 4.1 s

rozměry

hmotnost: 1099 kg

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 6