'40 KdF Type 128 (Schwimmwagen)


Typ 128 Schwimmwagen byl prvním prototypem obojživelného vozu s pohonem 4x4 zkonstruovaným Ferdinandem Porsche na základě armádní zakázky v roce 1940. V září byly postupně testovány tři prototypy s karoserií podobnou typu KdF 82 a podvozkem převzatým z typu KdF 87 (VW Brouk 4×4). Vůz se ve vodě mohl pohybovat rychlostí 10 km/h. Ve výbavě u těchto prototypů byla i pádla a třimetrová tyč na měření hloubky. Pohon všech kol měl odpojitelný pohon přední nápravy. Na základě úspěšných terénních zkoušek se poté rozběhla sériová výroba obojživelných vozů pod označením KdF Typ 166.
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 4-válec boxer |
obsah válců: | 1131 ccm |
výkon: | 18 kW (25 HP) při 3000 ot./min. |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | všech kol |
brzdy: | bubnové |
statistiky | |
max. rychlost: | 80 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 900 kg |
zavěšení kol: | 2400 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |