'39 KdF Type 68 (Lieferwagen)

 (x) - 1 KB

V květnu 1934 na schůzce v berlínském hotelu Kaiserhof požadoval vůdce nacistického Německa Adolf Hitler vývoj "lidového vozu" pro dva dospělé a tři děti se spotřebou paliva do 7 l/100 km. Zakázku obdržel Ferdinand Porsche a jeho tým, ve kterém nechyběli specialista na karosérie Erwin Komenda, konstruktér motoru Josef Kales nebo hlavní inženýr Karl Rabe. První funkční prototypy s názvem Typ 60 byly podrobeny zkouškám v různých typech terénu a představeny v roce 1936. V roce 1938 pak byla v továrně Daimler-Benz vyrobena série 30. vozů Volkswagen 30, nazvaná jako KdF-Wagen. Ve stejném roce byl vyroben také omezený počet panelových dodávek a pick-upů označených jako Typ 68. Do dnešní doby se však žádné auto tohoto typu nedochovalo.

údaje o výkonu

Typ motoru: 4-válec boxer
obsah válců: 1131 ccm

podvozek & pohon

umístění motoru: vzadu
pohon: zadních kol

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4