'39 KdF Type 68 (Lieferwagen)

V květnu 1934 na schůzce v berlínském hotelu Kaiserhof požadoval vůdce nacistického Německa Adolf Hitler vývoj "lidového vozu" pro dva dospělé a tři děti se spotřebou paliva do 7 l/100 km. Zakázku obdržel Ferdinand Porsche a jeho tým, ve kterém nechyběli specialista na karosérie Erwin Komenda, konstruktér motoru Josef Kales nebo hlavní inženýr Karl Rabe. První funkční prototypy s názvem Typ 60 byly podrobeny zkouškám v různých typech terénu a představeny v roce 1936. V roce 1938 pak byla v továrně Daimler-Benz vyrobena série 30. vozů Volkswagen 30, nazvaná jako KdF-Wagen. Ve stejném roce byl vyroben také omezený počet panelových dodávek a pick-upů označených jako Typ 68. Do dnešní doby se však žádné auto tohoto typu nedochovalo.
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 4-válec boxer |
obsah válců: | 1131 ccm |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |