'27 Mercedes-Benz 680 S Rennwagen

28_mercedes_680_s.jpg (343x186) - 19 KB

V roce 1922 se Ferdinand Porsche přestěhoval z rakouské pobočky Daimleru do ústředí společnosti ve Stuttgartu, aby nahradil Paula Daimlera ve funkci technického ředitele. Jeho úkolem byl vývoj nových přeplňovaných motorů pro vrcholové modely Mercedesů, které byly v té době ještě poháněny těžkými motory z letadel. Po sloučení společností Daimler a Benz v roce 1926 se naskytly nové finanční možnosti a Porsche mohl pro své motory zkonstruovat také podvozky. Vznikl tak model Mercedes-Benz typ 680 S, který debutoval na zahajovacím závodě v červnu 1927 na Nürburgringu a na legendárním okruhu závod vyhrál. Krátce na to vyhrál i Velkou cenu Německa. Brzy po svém vítězném debutu se 680 S dostal do sériové výroby a do konce roku 1928 bylo vyrobeno téměř 150 exemplářů. Byl prvním z řady legendárních závodních vozů, které ve své době neměli konkurenci. Mezi další deriváty patří vozy SSK a SSKL, které využívaly o něco kratší podvozek.

údaje o výkonu

Typ motoru: přeplňovaný řadový 6-válec
obsah válců: 6789 ccm
výkon: 168 kW (225 HP) při 3000 ot./min.
točivý moment: 451 Nm při 1900 ot./min.
kompresní poměr: 5.5 : 1
palivový systém: 2 karburátory

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: bubnové

statistiky

max. rychlost: 176 km/h

rozměry

hmotnost: 1900 kg
délka: 4700 mm
šířka: 1700 mm
výška: 1500 mm
zavěšení kol: 3400 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4