'27 Mercedes-Benz 680 S Rennwagen


V roce 1922 se Ferdinand Porsche přestěhoval z rakouské pobočky Daimleru do ústředí společnosti ve Stuttgartu, aby nahradil Paula Daimlera ve funkci technického ředitele. Jeho úkolem byl vývoj nových přeplňovaných motorů pro vrcholové modely Mercedesů, které byly v té době ještě poháněny těžkými motory z letadel. Po sloučení společností Daimler a Benz v roce 1926 se naskytly nové finanční možnosti a Porsche mohl pro své motory zkonstruovat také podvozky. Vznikl tak model Mercedes-Benz typ 680 S, který debutoval na zahajovacím závodě v červnu 1927 na Nürburgringu a na legendárním okruhu závod vyhrál. Krátce na to vyhrál i Velkou cenu Německa. Brzy po svém vítězném debutu se 680 S dostal do sériové výroby a do konce roku 1928 bylo vyrobeno téměř 150 exemplářů. Byl prvním z řady legendárních závodních vozů, které ve své době neměli konkurenci. Mezi další deriváty patří vozy SSK a SSKL, které využívaly o něco kratší podvozek.
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | přeplňovaný řadový 6-válec |
obsah válců: | 6789 ccm |
výkon: | 168 kW (225 HP) při 3000 ot./min. |
točivý moment: | 451 Nm při 1900 ot./min. |
kompresní poměr: | 5.5 : 1 |
palivový systém: | 2 karburátory |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | uprostřed |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | bubnové |
statistiky | |
max. rychlost: | 176 km/h |
rozměry | |
hmotnost: | 1900 kg |
délka: | 4700 mm |
šířka: | 1700 mm |
výška: | 1500 mm |
zavěšení kol: | 3400 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |