'30 Steyr Austria

30_steyr_austria.jpg (343x180) - 34 KB

Po návratu do Rakouska v roce 1929 nastoupil Ferdinand Porsche jako technický ředitel do firmy Steyr-Werke. Ještě téhož roku přihlásil tým pod jeho vedením několik patentů, mimo jiné na odpružení, spojky a klouby pohonu, uložení motoru a velmi zjednodušenou vodní pumpu Type 30. Mezi jeho vrcholové projekty patřila konstrukce vozu Typ 30 a hlavně luxusní Typ Austria s 8-válcovým motorem o výkonu 100 koní. Koncem roku 1929 byl dokončen výstavní podvozek a tři kompletní vozy s různými typy karoserie. S jedním vozem v provedení cabriolet Ferdinand osobně odjel na autosalon v Paříži. Návrhy ozdob na kapotu vyrobil umělec Gustav Gurschner, jeden ze zakladatelů vídeňské secese. Z důvodu hospodářské krize v letech 1929 - 1933 a krachu hlavního akcionáře Steyru k sériové výrobě nakonec nedošlo. Po odchodu z firmy pak Porsche v dalším roce založil ve Stuttgartu svou vlastní konstrukční kancelář, kde jeden z jeho prvních projektů byla konstrukce "lidového vozu" označovaného jako Porsche Typ 12 pro významného německého výrobce motocyklů Zündapp.

údaje o výkonu

Typ motoru: 8-válec
obsah válců: 5298 ccm
výkon: 100 HP při 3000 ot./min.

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu
pohon: předních kol
brzdy: bubnové
pneumatiky: 16 x 50

statistiky

max. rychlost: 120 km/h

rozměry

délka: 5033 mm
šířka: 1753 mm
výška: 1700 mm
zavěšení kol: 3720 mm