'24 Taycan Turbo GT


Pro modelový rok 2024 Porsche představilo vrcholovou verzi čistě elektrického sportovního kupé Taycan a ještě než byl uveden na trh, stal se držitelem dvou rekordů. Taycan Turbo GT s paketem Weissach získal 23. února 2024 titul nejrychlejšího elektrického sériového vozu na závodě Weathertech Raceway Laguna Seca v Kalifornii. S časem 1:27,87 zajel tovární řidič Porsche Lars Kern s elektromobilem schváleným pro silniční provoz rychlejší kolo než kdokoliv předtím. V této době už navíc měla předsériová verze tohoto modelu jiný rekord Na Nordschleife stejný řidič zajel kolo za čas 7:07,55. To je o 26 sekund rychlejší čas, než který Kern zajel při svém posledním rekordním kole ve voze Taycan Turbo S s paketem Sport v srpnu 2022.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 2 elektromotory |
výkon: | 761 kW (1034 HP) |
točivý moment: | 1340 Nm |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu i vzadu |
pohon: | všech kol |
brzdy: | kotoučové vnitřně chlazené vzduchem |
kola: | přední: 9J x 21 zadní: 11,5J x 21 |
pneumatiky: | přední: 265/35 R21 zadní: 305/30 R21 |
aukumulátor: | Lithium-ion 800 V / 105 kWh |
statistiky | |
max. rychlost: | 290 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 2.3 s |
zrychlení (0-200 km/h): | 6.6 s |
Průměrná spotřeba elektrické energie: | 20.7 kWh/100 km |
dojezd: | 528 km |
doba nabíjení : | 5:00 (h:min) |
doba rychlonabíjení : | 0:18 (h:min) |
typ dobíjení: | DC 320 kW |
rozměry | |
hmotnost: | 2290 kg |
délka: | 4968 mm |
šířka: | 1998 mm |
výška: | 1378 mm |
zavěšení kol: | 2900 mm |
zavazadlový prostor: | 326 l |
převodovka | |
typ převodovky: | automatická |
počet převodových stupňů: | 2 |