'38 Tractor Type 110 (Volksschlepper)


Od roku 1931 měl Ferdinand Porsche ve Stuttgartu svou vlastní konstrukční kancelář a jeho pozornost se soustředila především na výrobu osobních a závodních aut. Mezi jeho první významné projekty patřila konstrukce závodního vozu P-Wagen a "lidového" auta Volkswagen V3. Když pak došlo na setkání s Adolfem Hitlerem, jejich diskuse se často dotýkaly potřeby výroby traktorů kvůli urychlení práce německých zemědělců. V 1937 proto uzavřeli dohodu na vývoj "lidového" traktoru (Volksschlepper) na podporu a rozvoj zemědělství v Německu. V roce 1938 se zrodil první prototyp traktoru vybavený vzduchem chlazeným benzínovým motorem se 2 válci a dostal označení Typ 110 (Porscheho 110. konstrukce). Později vznikaly vylepšené typy, které měly vyšší výkon a 3-stupňovou převodovku. Během války byl však projekt traktoru zastaven a na místo toho musel Porsche přeorientovat výrobu na těžké kolové dělostřelecké tahače. Na podzim roku 1944 se celý Porscheho tým stěhuje ze Stuttgartu do rakouského Gmündu. Zde v roce 1948 postavili první traktor s naftovým motorem, typ 313, dosahující výkonu 18 koní.
Fotogalerie


údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | vzduchem chlazený 2-válec |
výkon: | 9 kW (12 HP) |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu |
pohon: | zadních kol |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 2 |