'38 Tractor Type 110 (Volksschlepper)

38_tractor_type_110.jpg (343x226) - 25 KB

Od roku 1931 měl Ferdinand Porsche ve Stuttgartu svou vlastní konstrukční kancelář a jeho pozornost se soustředila především na výrobu osobních a závodních aut. Mezi jeho první významné projekty patřila konstrukce závodního vozu P-Wagen a "lidového" auta Volkswagen V3. Když pak došlo na setkání s Adolfem Hitlerem, jejich diskuse se často dotýkaly potřeby výroby traktorů kvůli urychlení práce německých zemědělců. V 1937 proto uzavřeli dohodu na vývoj "lidového" traktoru (Volksschlepper) na podporu a rozvoj zemědělství v Německu. V roce 1938 se zrodil první prototyp traktoru vybavený vzduchem chlazeným benzínovým motorem se 2 válci a dostal označení Typ 110 (Porscheho 110. konstrukce). Později vznikaly vylepšené typy, které měly vyšší výkon a 3-stupňovou převodovku. Během války byl však projekt traktoru zastaven a na místo toho musel Porsche přeorientovat výrobu na těžké kolové dělostřelecké tahače. Na podzim roku 1944 se celý Porscheho tým stěhuje ze Stuttgartu do rakouského Gmündu. Zde v roce 1948 postavili první traktor s naftovým motorem, typ 313, dosahující výkonu 18 koní.

Fotogalerie

38_tractor_type_110_02.jpg (640x398) - 56 KB 38_tractor_type_110_01.jpg (640x439) - 71 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: vzduchem chlazený 2-válec
výkon: 9 kW (12 HP)

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu
pohon: zadních kol

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 2