'41 Type 147 (Steyr 1500A)


Ačkoli byli technické vybavení Wehrmachtu na počátku války na vysoké úrovni, postrádala armáda moderní nákladní vozidla. Zakázka na vůz s nosností 1500 kg byla svěřena do rukou Ferdinanda Porsche s tím, že výroba bude na začátku probíhat v továrnách Steyru v Rakousku. Po krátké době byl realizován model označený jako Porsche Typ 147, později pojmenovaný jako Steyr 1500A. Výhodou byla vysoká nosnost, vynikající ovladatelnost a vysoká maximální rychlost. Vyráběl ve třech základních verzích, jako lehký nákladní automobil, transportér pěchoty a luxusní vozidlo pro vysoce postavené důstojníky. Vybaven byl vzduchem chlazeným benzinovým motorem V8 (Typ 145) se dvěma ventilátory o výkonu 86 koní a pohonem všech kol s možností odpojení pohonu přední nápravy. Stejný motor byl později použit také u pásového tahače Raupenschlepper Ost (RSO). Sériová výroba byla zahájena v polovině roku 1941 a karosérie dodávala vídeňská firma Lohner-Werke GmbH, pro kterou Porsche v minulosti vyvinul legendární elektromobil Lohner-Porsche. Od září 1941 do března 1944 bylo v Rakousku vyrobeno 12450 kusů a dalších 5600 pak pocházelo z továren v Německu.
údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | vidlicový 8-válec |
obsah válců: | 3517 ccm |
výkon: | 64 kW (86 HP) |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu |
pohon: | všech kol |
statistiky | |
max. rychlost: | 90 km/h |
průměrná spotřeba: | 23 l / 100 km |
dojezd: | 400 km |
rozměry | |
hmotnost: | 7700 kg |
délka: | 5088 mm |
šířka: | 2030 mm |
výška: | 2320 mm |
palivová nádrž: | 100 l |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 4 |