'41 Type 147 (Steyr 1500A)

41_type_147_steyr_1500a.jpg (343x190) - 22 KB

Ačkoli byli technické vybavení Wehrmachtu na počátku války na vysoké úrovni, postrádala armáda moderní nákladní vozidla. Zakázka na vůz s nosností 1500 kg byla svěřena do rukou Ferdinanda Porsche s tím, že výroba bude na začátku probíhat v továrnách Steyru v Rakousku. Po krátké době byl realizován model označený jako Porsche Typ 147, později pojmenovaný jako Steyr 1500A. Výhodou byla vysoká nosnost, vynikající ovladatelnost a vysoká maximální rychlost. Vyráběl ve třech základních verzích, jako lehký nákladní automobil, transportér pěchoty a luxusní vozidlo pro vysoce postavené důstojníky. Vybaven byl vzduchem chlazeným benzinovým motorem V8 (Typ 145) se dvěma ventilátory o výkonu 86 koní a pohonem všech kol s možností odpojení pohonu přední nápravy. Stejný motor byl později použit také u pásového tahače Raupenschlepper Ost (RSO). Sériová výroba byla zahájena v polovině roku 1941 a karosérie dodávala vídeňská firma Lohner-Werke GmbH, pro kterou Porsche v minulosti vyvinul legendární elektromobil Lohner-Porsche. Od září 1941 do března 1944 bylo v Rakousku vyrobeno 12450 kusů a dalších 5600 pak pocházelo z továren v Německu.

údaje o výkonu

Typ motoru: vidlicový 8-válec
obsah válců: 3517 ccm
výkon: 64 kW (86 HP)

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu
pohon: všech kol

statistiky

max. rychlost: 90 km/h
průměrná spotřeba: 23 l / 100 km
dojezd: 400 km

rozměry

hmotnost: 7700 kg
délka: 5088 mm
šířka: 2030 mm
výška: 2320 mm
palivová nádrž: 100 l

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 4