'68 907 LH (Langheck Coupe)

68_907_langheck.jpg (343x187) - 16 KB

V roce 1967 byl představen závodní model 907, který kombinoval podvozek a pohonné ústrojí vozu 910 se zcela novou karoserií, vyvinutou speciálně pro vytrvalostní závody. Prioritou bylo vyrobit karoserii s co nejnižším odporem vzduchu. Jednou z variant byla i prodloužená karoserie typu Lang Heck nebo Long Tail s úzkým překrytem ve stylu stíhacího letounu, která vykazovala nejnižší hodnotu odporu u Porsche vůbec. V roce 1968 byly čtyři vozy nasazeny do 24-hodinového závodu v Daytoně, kde tři z nich obsadily první tři místa a zajistili pro Porsche vůbec první vítězství ve 24 hodinovém závodě. Později v roce 1968 se umístil na druhém místě v Monze za vítězným Fordem GT40. Kratší verze 907 s 2,2-litrovým motorem pak přinesla vítězství na 12 hodin Sebring a Targa Florio, ale v následujících letech byl již nahrazen 3-litrovým 908. Porsche 907 se stal i přes svou krátkou závodní kariéru uznávaným a úspěšným závodním vozem, který je v důsledku malého počtu vyrobených vozů v dnešní době velmi obtížně sehnatelný.

Fotogalerie

68_907_langheck_01.jpg (800x600) - 88 KB 68_907_langheck_02.jpg (800x600) - 58 KB 68_907_langheck_04.jpg (800x600) - 90 KB 68_907_langheck_03.jpg (800x600) - 130 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 8-válec boxer
obsah válců: 2196 ccm
výkon: 201 kW (270 HP) při 8600 ot./min.
palivový systém: Vstřikování paliva Bosch

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol
brzdy: kotoučové

statistiky

max. rychlost: 305 km/h

rozměry

hmotnost: 650 kg
šířka: 1720 mm
výška: 973 mm
zavěšení kol: 2300 mm

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 5