'70 911 S/T 2.3 Coupe


Porsche mělo v plánu vyvinout čistě závodní 911 a v průběhu 60. let se snažilo najít konfiguraci, která by byla jednak konkurenceschopná a navíc splňovala požadavky na homologaci. Namísto čistě závodních vozů tak tehdy Porsche nabízelo pouze upgrade sady pro přestavbu silničních vozů. Před sezónou 1970 byl vytvořen balíček interně známý jako ST určený pro silniční rallye, kde se již dříve osvědčily závodní verze 911 R z roku 1967 a 911 T/R z roku 1968. Změny předpisů pro rok 1970 umožnily osadit podstatně širší kola a pneumatiky. Hmotnost vozu byla snížena použitím tenčí oceli pro střechu a část podlahy. Na přání bylo možné 911 ST vybavit také hliníkovými dveřmi, plexiskly a na výběr byla i velikost palivové nádrže. Oproti silniční 911 2.2 byl navýšen objem motoru na 2,3 litru. Zatímco některé vozy byly vybaveny standardní převodovkou 911, některé disponovaly také robustnější 5-stupňovou převodovkou typu 915. Pro pozdější sezóny byly použity také motory s objemy 2,4L a 2,5L. Upravená 911 ST byla nasazená také do Rallye Monte Carlo, kde si hned při svém debutu v lednu 1970 dojela pro vítězství. Byl to zároveň začátek velmi úspěšné sezóny. Vůz také dominoval třídě GT na mezinárodních akcích, jako je 24 hodin Le Mans. Po úspěšném působení 911 ST se Porsche následně rozhodlo k sériové výrobě čistě závodního modelu 911 Carrera RSR z roku 1973.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer |
obsah válců: | 2247 ccm |
výkon: | 172 kW (230 HP) při 8000 ot./min. |
kompresní poměr: | 10.5 : 1 |
palivový systém: | 2 karburátory Weber |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vzadu |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové, chlazené vzduchem |
rozměry | |
hmotnost: | 960 kg |
převodovka | |
typ převodovky: | manuální |
počet převodových stupňů: | 5 |