'17 919 Hybrid LMP1 (9R9)


Dvojnásobný vítěz Le Mans, Porsche 919 Hybrid, prošel pro rok 2017 řadou nových inovací. V důsledku zavedení nových omezení v rámci technických předpisů FIA WEC World Endurance Championship, byly provedeny změny především v aerodynamice vozu. Oproti předchozímu modelu jsou širší a delší podběhy. Z boku je vidět nový kanál od monokoku k podběhu kola spolu s přepracovanými zadními otvory pro přívod vzduchu pro chladiče. Princip hybridního pohonu zůstal stejný jako v předchozích modelech, přeplňovaný 2-litrový motor V4 před zadní nápravou podporovaný elektromotorem na přední nápravě. Vůz má dva nezávislé systémy rekuperace, jeden na tepelnou energii z výfukových plynů a druhý na elektrickou energii při brzdění. Energie se následně ukládá do lithium-iontového akumulátoru. Na Le Mans 2017 vůz potřetí v řadě obhájil titul celkového vítěze. Jezdci Earl Bamber, Timo Bernhard a Brendon Hartley se dostali do vedení v posledních dvou hodinách a vybojovali pro Porsche již 19. vítězství v tomto závodě. Tímto triumfem se však Porsche na další sezóny s Le Mans rozloučilo, důvodem je vstup značky do šampionátu elektrických monopostů Formule E.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | vidlicový 4-válec a elektromotor |
obsah válců: | 2000 ccm |
výkon: | V4: 373 kW (500 HP) Elektromotor: 298 kW (400 HP) |
palivový systém: | Přímé vstřikování |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | vpředu i vzadu |
pohon: | všech kol |
brzdy: | kotoučové vnitřně chlazené vzduchem |
pneumatiky: | Michelin 310/710 R18 |
aukumulátor: | Lithium-ion |
rozměry | |
hmotnost: | 875 kg |
délka: | 4650 mm |
šířka: | 1900 mm |
výška: | 1050 mm |
převodovka | |
typ převodovky: | sekvenční |
počet převodových stupňů: | 7 |