'17 919 Hybrid LMP1 (9R9)

17_919_hybrid.jpg (343x189) - 22 KB

Dvojnásobný vítěz Le Mans, Porsche 919 Hybrid, prošel pro rok 2017 řadou nových inovací. V důsledku zavedení nových omezení v rámci technických předpisů FIA WEC World Endurance Championship, byly provedeny změny především v aerodynamice vozu. Oproti předchozímu modelu jsou širší a delší podběhy. Z boku je vidět nový kanál od monokoku k podběhu kola spolu s přepracovanými zadními otvory pro přívod vzduchu pro chladiče. Princip hybridního pohonu zůstal stejný jako v předchozích modelech, přeplňovaný 2-litrový motor V4 před zadní nápravou podporovaný elektromotorem na přední nápravě. Vůz má dva nezávislé systémy rekuperace, jeden na tepelnou energii z výfukových plynů a druhý na elektrickou energii při brzdění. Energie se následně ukládá do lithium-iontového akumulátoru. Na Le Mans 2017 vůz potřetí v řadě obhájil titul celkového vítěze. Jezdci Earl Bamber, Timo Bernhard a Brendon Hartley se dostali do vedení v posledních dvou hodinách a vybojovali pro Porsche již 19. vítězství v tomto závodě. Tímto triumfem se však Porsche na další sezóny s Le Mans rozloučilo, důvodem je vstup značky do šampionátu elektrických monopostů Formule E.

Fotogalerie

17_919_hybrid_02.jpg (799x599) - 158 KB 17_919_hybrid_03.jpg (797x599) - 194 KB 17_919_hybrid_01.jpg (800x600) - 100 KB 17_919_hybrid_04.jpg (799x600) - 102 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: vidlicový 4-válec a elektromotor
obsah válců: 2000 ccm
výkon: V4: 373 kW (500 HP)
Elektromotor: 298 kW (400 HP)
palivový systém: Přímé vstřikování

podvozek & pohon

umístění motoru: vpředu i vzadu
pohon: všech kol
brzdy: kotoučové vnitřně chlazené vzduchem
pneumatiky: Michelin 310/710 R18
aukumulátor: Lithium-ion

rozměry

hmotnost: 875 kg
délka: 4650 mm
šířka: 1900 mm
výška: 1050 mm

převodovka

typ převodovky: sekvenční
počet převodových stupňů: 7