'81 936/81 Spyder

81_936-81_spyder.jpg (343x186) - 16 KB

Pro sezónu 1981 došlo k úpravám úspěšného závodního vozu 936 Spyder. Vylepšení se týká motoru, aerodynamiky včetně křídla a vzduchové komory. Čtyřventilový motor s dvojitým turbodmychadlem, který byl původně koncipován pro americké závodní série, poskytuje o téměř 100 koní více než motor z roku 1977. Model 936/81 startoval na 24 hodin Le Mans v roce 1981 z pole position a dosáhlo celkového vítězství s Jacky Ickxem a Derekem Bellem za volantem a to s téměř hodinovým náskokem před druhým Rondeau M379 z francouzského závodního týmu. Stalo se tak přesně v době 50. výročí značky Porsche a 30 let po prvním startu Porsche v Le Mans. Bylo to již třetí celkové vítězství modelu 936 v tomto závodě, první přišlo v roce 1976 a druhé v roce 1977.

Fotogalerie

81_936-81_spyder_03.jpg (800x570) - 80 KB 81_936-81_spyder_04.jpg (800x570) - 84 KB 81_936-81_spyder_02.jpg (800x570) - 83 KB 81_936-81_spyder_01.jpg (800x566) - 83 KB

údaje o výkonu

Typ motoru: 6-válec boxer s 2 turby
obsah válců: 2650 ccm
výkon: 462 kW (620 HP) při 8000 ot./min.
točivý moment: 540 Nm při 6450 ot./min.

podvozek & pohon

umístění motoru: uprostřed
pohon: zadních kol

statistiky

max. rychlost: 360 km/h

rozměry

hmotnost: 850 kg

převodovka

typ převodovky: manuální
počet převodových stupňů: 6