Facelift 992 Carrera S


Rok 2025 Porsche zahajuje doplněním modelové řady 911 o novou Carreru S. Disponuje 3,0-litrovým přeplňovaným motorem boxer o výkonu 480 koní, vylepšenou standardní výbavou a řadí se tak mezi modely Carrera a Carrera GTS T-Hybrid. Svým výkonem a jízdní dynamikou znatelně překonává předchozí model. Znatelné vylepšení výkonu a další možnosti výbavy nabízejí ve srovnání se standardní Carrerou významný posun vpřed.

Výrazné modernizace se dočkala pohonná jednotka, která nyní dosahuje výkonů na úrovni předchozí 911 Carrera GTS. Vůz je k dispozici v provedení Coupé a Cabriolet. Nový 3,0-litrový šestiválcový motor typu boxer se dvěma turbodmychadly prošel výraznou modernizací a výsledkem je znatelné zvýšení výkonu při současném snížení spotřeby paliva. Disponuje výkonem 480 koní, což představuje nárůst o 30 koní ve srovnání s předchozí Carrerou S. Hodnota točivého momentu je 530 Nm. K dosažení takového navýšení výkonu a účinnosti přispěla nová turbodmychadla a optimalizované chlazení plnicího vzduchu. Nová Carrera S se také více vzhledově přiblížila k modelu 911 Turbo.

Varianta Coupé zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,3 s a dosahuje maximální rychlosti 308 km/h. Cabriolet má hodnoty velmi podobné. Výkon je přenášen na zadní kola pomocí osmistupňové dvouspojkové převodovky PDK. Manuální převodovka již v nabídce zahrnuta není. Výrazně obohacená je také standardní výbavu Carrery S, která zahrnuje 20 nebo 21-palcová kola, sportovní výfukový systém se stříbrnými koncovkami a systém Porsche Torque Vectoring Plus, který u standardní Carrery není k dispozici vůbec. Brzdový systém poskytuje významné vylepšení z hlediska jízdní dynamiky, převzatý je z Carrery GTS a standardně se dodává s červenými brzdovými třmeny a kotouči o rozměrech 408 milimetrů vpředu a 380 mm vzadu.

Za příplatek jsou pak k dispozici další možnosti pro zvýšení výkonu, jako například keramický brzdový systém PCCB, nebo sportovní podvozek PASM, který snižuje světlou výšku vozu o 10 milimetrů v kombinaci s řízením zadních kol. Optimalizována byla hydraulika tlumičů a poskytuje ještě lepší jízdní vlastnosti s přesnější odezvou. Řízení zadní nápravy s upravenou kinematikou přední nápravy zároveň výrazně zvyšuje stabilitu vozu při vysokých rychlostech.

Interiér je standardně vybaven koženým paketem v černé barvě. Sedadla, hlavové opěrky, palubní deska, dveřní panely a zadní sedadla v kupé jsou pokryty hladkou kůží. Stejně jako u ostatních modelů Carrera jsou sklopná zadní sedadla k dispozici bez příplatku. Jako alternativu lze zvolit uspořádání bez zadních sedadel.

K dispozici je také varianta s ještě širším pokrytím kůží v interiéru, včetně víka odkládací schránky a bočních panelů. Na přání je dodáváno kontrastní prošívání v barvě Crayon. Stejně jako ve zbytku modelové řady 911 jsou standardem Matrix LED světlomety, bezdrátová nabíječka pro chytrý telefon. Za příplatek lze pořídit zvedací systém přední nápravy, vylepšené LED světlomety HD-Matrix a paket Sport Chrono.
Nová Carrera S je v provedení Coupé a Cabriolet k dispozici v českém konfigurátoru v cenách od 3.952.679 korun za Coupé a 4.318.386 korun za Cabriolet.
911 Carrera S Coupe | 911 Carrera S Cabriolet | |
---|---|---|
Typ motoru | 6-válec boxer se 2 turbodmychadly | 6-válec boxer se 2 turbodmychadly |
Obsah válců | 2981 ccm | 2981 ccm |
Výkon | 353 kW (480 HP) při 6500 ot./min. | 353 kW (480 HP) při 6500 ot./min. |
Točivý moment | 530 Nm při 5500 ot./min. | 530 Nm při 5500 ot./min. |
Maximální rychlost | 308 km/h | 307 km/h |
Zrychlení (0-100 km/h) | 3,3 s | 3,7 s |
Průměrná spotřeba | 9,4 l/100 km | 10,3 l/100 km |
Hmotnost | 1490 kg | 1625 kg |