Video: Taycan Turbo GT vytvořil další světový rekord

Taycan Turbo GT Sao Paulo Taycan Turbo GT s paketem Weissach znovu demonstroval své schopnosti a vytvořil nový rekord na kolo pro elektromobily na okruhu v Interlagosu v São Paulu. Je to již čtvrtý rekord a na čtvrtém kontinentu, který Porsche zajistilo s čistě elektrickým modelem Taycan a následuje tak předchozí dosažené rekordy z loňského roku na tratích Nürburgring Nordschleife, Shanghai International Circuit a WeatherTech Raceway Laguna Seca v Kalifornii.

Taycan Turbo GT Sao Paulo Za volantem seděl tovární jezdec Porsche Felipe Nasr, trojnásobný šampion IMSA a trojnásobný vítěz závodu 24 hodin v Daytoně. Na 4,3 kilometru dlouhém okruhu Interlagos dosáhl času 1:42,1 minut. Nový čas nejenže o téměř osm sekund překonal předchozí rekord dosažený Taycanem Turbo S, ale o necelou sekundu překonal také absolutní rekord vozu 911 Turbo S, který dosáhl času 1:43,087 minuty. Okruh ve čtvrti Interlagos brazilské metropole nabízí řadu výzev, a to jak s vysokorychlostními a technickými úseky, tak s velkým množstvím převýšení.

Taycan Turbo GT Sao Paulo Okruh známý jako Autodrom José Carlos Pace je brazilským domovem pro závody Formule 1 a mistrovství světa FIA Endurance Championship (WEC). Proslavil se zejména úspěchy brazilského závodního jezdce Ayrtona Senny na začátku 90. let. Rekord v São Paulu navazuje na tři předchozí rekordy, které s Taycanem Turbo GT vytvořil vývojový jezdec Porsche Lars Kern na velmi odlišných okruzích po celém světě. Poslední byl dosažen v říjnu 2024, kdy na mezinárodním okruhu v Šanghaji zajel tehdy rekordní čas 2:11,28 minuty.

Taycan Turbo GT Safety Car Na jaře 2024 zajel Lars Kern kolo na okruhu WeatherTech Raceway Laguna Seca v Kalifornii s časem 1:27,87 minuty a vytvořil tak rekordní čas dosažený sériovým elektromobilem. Krátce předtím dosáhla předsériová verze tohoto modelu nového nejrychlejšího času ve třídě na Nürburgringu. Při této příležitosti seděl za volantem také Lars Kern, který zajel Nordschleife za pouhých 7:07,55 minuty. S tímto oficiálním časem na kolo byl o celých 26 sekund rychlejší než jeho předchozí rekordní jízda v srpnu 2022 v Taycanu Turbo S s paketem Performance.

Od května 2024 se Taycan Turbo GT využívá také jako safety car ve Formuli E, kde převzal roli po Taycanu Turbo S. Jezdí s ním portugalský závodní jezdec Bruno Correia a jde o nejvýkonnější safety car v mistrovství světa FIA. Na každém závodě Formule E jsou k dispozici dva vozy Taycan Turbo GT a z toho jeden je vybaven paketem Weissach.

VIDEO: Taycan Turbo GT Sao Paulo 2025 Další videa modelu Taycan Taycan Turbo GT

Steve