'22 718 Cayman GT4 RS Clubsport (982)


Na autosalonu v Los Angeles byl představen závodní vůz 718 Cayman GT4 RS Clubsport, který vychází ze silničního 718 Cayman GT4 RS. Největší změnou oproti silniční verzi je vysokootáčkový 4-litrový motor, který je převzatý ze závodní 911 GT3 Cup. Upravena byla také převodovka a mnoho dalších prvků ke zlepšení celkového výkonu a aerodynamiky vozu. Úpravy podvozku a tlumičů pak zlepšily jeho ovladatelnost a stabilitu. Předchozí Cayman GT4 Clubsport byl prvním sériově vyráběným závodním vozem, který měl části karoserie vyrobené z kompozitního materiálu vyztuženého přírodními vlákny. V případě nového modelu je tento materiál využíván ještě ve větší míře. Od roku 2016, kdy byla uvedena první verze Cayman GT4 Clubsport v generaci 981, bylo do roku 2018 bylo vyrobeno celkem 421 kusů. Následující generace pak debutovala v roce 2019, vycházela ze silničního 718 Cayman GT4 a vyrobilo se jí přibližně 500 kusů. Jedním z důvodů vysokého zájmu o tento model jsou nízké provozní náklady.
Fotogalerie




údaje o výkonu | |
---|---|
Typ motoru: | 6-válec boxer |
obsah válců: | 3996 ccm |
výkon: | 368 kW (500 HP) při 8300 ot./min. |
točivý moment: | 465 Nm při 6000 - 9000 ot./min. |
max. otáčky: | 9000 ot./min. |
palivový systém: | Přímé vstřikování |
podvozek & pohon | |
umístění motoru: | uprostřed |
pohon: | zadních kol |
brzdy: | kotoučové vnitřně chlazené vzduchem |
kola: | přední: 9J x 18 zadní: 10,35J x 18 |
statistiky | |
max. rychlost: | 315 km/h |
zrychlení (0-100 km/h): | 3.3 s |
původní cena: | 196000 euro |
rozměry | |
hmotnost: | 1330 kg |
délka: | 4450 mm |
šířka: | 1810 mm |
výška: | 1238 mm |
zavěšení kol: | 2476 mm |
palivová nádrž: | 115 l |
převodovka | |
typ převodovky: | automatická |
počet převodových stupňů: | 7 |